X
Nordic region's business magazine • november 19, 2025
gmsa NEWS
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
Prenumerera
Logga in
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring

Lyndsey Corona tar över ledarskapet för Ogilvy i USA

Publicerad november 19, 2025

Ogilvy har utsett Lyndsey Corona som den nya verkställande direktören för sin verksamhet i USA. Hon kommer att leda WPP-byråns största marknad efter en tid av betydande förändringar i ledarskapet.


Utnämningen av Lyndsey Corona följer en rad ledarskapsbyten inom organisationen. I september lämnade tidigare globala vd:n Devika Bulchandani sin post för att bli operativ chef för WPP, vilket ledde till att Laurent Ezekiel, som tidigare var marknadschef för WPP och vd för Open X, tog över hennes roll, säger hon.


Ogilvy har, likt många andra kreativa byråer, mött svårigheter under det gångna året. Under första halvan av 2025 rapporterades en nedgång i tillväxt, och i juni meddelade företaget att det skulle minska sin personal med cirka fem procent, vilket motsvarar ungefär 700 tjänster, som del av en större omorganisation.


Trots dessa utmaningar finns det tecken på en vändning. Byrån har nyligen fått nya kontrakt från kunder som Mastercard, Azurity Pharmaceuticals och PwC, säger hon.


Lyndsey Corona började på WPP i januari med uppdraget att hantera koncernens relationer med Verizon, vilket kommer att bli centralt för Ogilvy framöver. Verizon genomgår också en betydande omstrukturering och planerar att skära ner cirka 15 000 tjänster för att minska kostnaderna i en allt mer pressad konkurrenssituation, säger hon.


Innan hon anslöt till WPP var Lyndsey Corona president och partner på den oberoende byrån Slap Global, där hon var ansvarig för nya kundvinster som SeatGeek, Petco och Eastern Mountain Sports. Hon har även erfarenhet från flera ledande nätverk, inklusive Forsman & Bodenfors inom Stagwell och McCann inom Interpublic Group, säger hon.

Mest lästa
  1. Allente introducerar nytt reklamkoncept för underhållning

  2. Brister i AI-strategier och kompetensutveckling på arbetsplatser

  3. Patriksson Group blir ny kommunikationspartner för Miele

Fler intressanta artiklar

Kommunikatörers utmaningar i en tid av desinformation

Publicerad december 16, 2025

Kommunikatörer förväntar sig en ökning av desinformation, samtidigt som Try minskar sin personalstyrka och Trump inleder en rättslig process mot BBC. En rapport från fackförbunden DIK och Akavia avslöjar att…

Julstämning i Stockholm: Gallerian presenterar unik kampanj

Publicerad december 16, 2025

I Stockholm förbereder sig Gallerian för julen med en kreativ kampanj som inkluderar 200 specifika budskap. Syftet är att påminna besökare om att julen närmar sig, inte bara i kalendern…

Moderna museet bjuder in till en ny upplevelse av Picasso

Publicerad december 16, 2025

I en ny kampanj som syftar till att lansera Moderna Museets senaste utställning med Picasso, medverkar tre skådespelare, som gestaltar sina personliga känslor och tankar kring konstnärens verk. Kampanjen har…

Hanna Stenwall leder Guldäggsjuryn 2024

Publicerad december 15, 2025

Hanna Stenwall från Ingo har blivit utsedd att leda Guldäggsjuryn nästa år. Hennes roll som executive creative director har hon haft i nästan två år, efter att ha kommit från…
rekryteringar

Reflektioner över utmaningar på arbetsmarknaden

Publicerad december 15, 2025

År 2025 upplevde vi ett hastigt tempo i arbetslivet, skriver hon. I sin avslutande krönika reflekterar hon över sina egna svårigheter att hitta en ny tjänst innan hon tillträdde vd-posten…

Göteborgs-Posten och The New York Times i kreativ samverkan

Publicerad december 15, 2025

I en innovativ kampanj förenas Göteborgs-Posten (GP) med The New York Times för att ge sina prenumeranter exklusiv digital tillgång till den globala nyhetskällan. Sedan den 12 november har över…

Effektify expanderar med förvärvet av Recuro

Publicerad december 15, 2025

Effektify har utvecklat en plattform som integrerar marknadsföringsdata och omvandlar den till värdefulla insikter. Företaget har nu förvärvat tillväxtbyrån Recuro, vilket utgör deras femte förvärv under de senaste tre åren.…

AI:s påverkan på varumärkesbyggande och journalistik

Publicerad december 15, 2025

I Resumés julkalender presenteras de mest intressanta händelserna inom den svenska branschen för 2025. Under lucka 11 finner vi Patrik Westander, vd för Westander. I år har jag noterat en…

Lärdomar från kriser: En analys av 2025 års händelser

Publicerad december 15, 2025

Slarv med hemligstämplade dokument, läckage av personuppgifter och uppseendeväckande mediegranskningar präglade 2025. Det har varit ett år fullt av kriser och lärdomarna är många. Krishanteraren säger: ”Det är avgörande att…

Årets julreklam och aktuella mediehändelser

Publicerad december 15, 2025

Joakim Lundells självbiografi har fått en märkbar pr-effekt efter SVT:s dokumentärserie, vilket samtidigt öppnar möjligheter för reklam i samband med fotbolls-VM. Dessutom har Adages läsare röstat fram Facebooks reklamfilm ”Secret…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Klarna
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Meta
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
  • Marknadsföring
  • Kommunikation
  • Medianyheter

Mediainsikt

  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt

Mediainsikt

Torshamnsgatan 27

164 40 Kista

Org nr 559526-7575

mail Created with Sketch Beta.