Linn Ahlborg tar steget in i foodtech-världen
Publicerad oktober 15, 2025
Publicerad oktober 15, 2025

Foodtech-företaget Hangry har rekryterat influencern Linn Ahlborg som ny co-founder och creative director. Ahlborg meddelade tidigare att hon skulle lägga ner sitt egna klädmärke LXA, då hon kände en konflikt i sin roll som influencer. Nu ser hon fram emot sin nya roll på Hangry.
”Jag har levt halva mitt liv i den digitala världen och på nära håll följt den problematiska utvecklingen i innehåll kring mat och ätande runt om på sociala medier. Med Hangry vill vi uppmuntra till att äta när man behöver det och samtidigt skapa goda produkter med hela, rena och naturliga ingredienser,” säger hon i ett pressmeddelande.
Utöver Ahlborg inkluderar ägargruppen Johan Damgaard, känd från Johan & Nyström och Lykke Kaffegårdar, samt Truls Christenson från Rscued. Hangry fokuserar i dagsläget på torrostade nötter och betonar att deras varumärke ”präglas av färg, form och lekfullhet.”