Lillängshamnens Fiskrökeri lanserar ny visuell identitet för nationell expansion
Publicerad december 8, 2025
Publicerad december 8, 2025

Lillängshamnens Fiskrökeri, beläget i Hammarö i Värmland, har anammat en ny visuell identitet genom Karlstadsbyrån Ord & Bild. Företaget, som är i tredje generationens ägo av Adam och Andreas Fransson, strävar efter att nå en bredare marknad.
Som första steg i denna satsning har de valt att ta bort ”fiskrökeri” från namnet. Tillsammans med Ord & Bild har de utvecklat en ny identitet med en färgpalett som kombinerar basfärger med signalfärger för att lyfta fram olika smakserier.
– Utmaningen har varit att få till ett sammanhängande sortiment och bibehålla den premiumkänsla och -kvalitet som Lillängshamnens är kända för. Det fanns önskemål om att den nya designen skulle vara exklusiv samtidigt som den bättre skulle fånga kundernas uppmärksamhet. Förhoppningsvis bidrar den nya designen till att det blir lite lättare för kunderna att hitta sina favoriter och även upptäcka nya, säger hon.
Adam Fransson, vd för Lillängshamnens, betraktar den nya identiteten som en grund för att öka företagets synlighet i hela Sverige. – Vi ligger i startgroparna för en nationell satsning med flera spännande produktnyheter. Många äter bara lax några gånger om året, men med sushilax och färdigmarinerade laxkuber för poké bowl vill vi bredda oss och nå nya kundgrupper. Med stöd av den nya designen är vi redo att ta nästa steg och växa på marknaden, säger han.