LF Fastighetsförmedling lanserar nytt reklamkoncept med fokus på mäklarnas expertis
Publicerad oktober 27, 2025
Publicerad oktober 27, 2025

LF Fastighetsförmedling gör en ny satsning på sin varumärkeskommunikation efter namnbytet och presenterar en kampanj där mäklarna står i centrum. I den nya kampanjen belyses mäklarnas vardag på ett humoristiskt sätt, vilket syftar till att framhäva deras djupa lokala kunskap och specialiserade kompetens genom en serie reklamfilmer.
”LF har alltid haft det jordnära som en del av företagets dna. Nu låter vi det ta ännu större plats, med humor som verktyg. Vi vill visa att kunnighet och professionalitet inte står i motsats till att vara mänsklig och personlig. Det gör filmerna till en frisk kontrast i en bransch som av många kan upplevas som stel och förutsägbar,” säger hon.
Kampanjen har vuxit fram som ett resultat av en noggrann analys av varumärkeskommunikationen, baserad på insikter från de egna mäklarna. ”Vi har valt att involvera våra mäklare i processen eftersom de dagligen möter våra kunder och vet varför de väljer oss framför andra mäklarkedjor. Dessutom tror vi att kommunikationen blir mer träffsäker om mäklarna själva kan känna igen sig i vårt varumärke och vad vi står för,” berättar hon.
Kampanjen kommer att distribueras online och genom sociala medier, och den har tagits fram av reklambyrån New Normal. LF Fastighetsförmedling, som tidigare hette Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, bytte namn under sommaren.