Lantmännen hyllar böndernas uthållighet genom ny kampanj
Publicerad september 4, 2025
Publicerad september 4, 2025
I den nya kampanjen ”Det verkligt långa loppet” uppmärksammar Lantmännen böndernas oförtröttliga insatser. Nord DDB och Camp David har producerat en reklamfilm som knyter an till idrottens värld. Filmen börjar med att följa en löpare under ett tidigt morgonpass, en sekvens inspirerad av stora sportmärken, men skiftar snart fokus till den uthållighet och engagemang som kännetecknar Sveriges bönder.
– I en tid då många jagar kortsiktiga resultat vill vi hylla det långsiktiga arbete som Sveriges lantbrukare utför varje dag. Att vara lantbrukare är som att springa ett maraton som aldrig tar slut – de dedikerar sitt liv åt jorden, men loppet sker i det tysta, säger hon.
Kampanjen är baserad på Lantmännens kommunikationskoncept ”Länge leve jorden” och lanserades den 1 september. Den kommer att visas på tv, bio, i podcasts, sociala medier och online video.