Kristina Hammerö blir ny marknadsledare på Arla
Publicerad november 12, 2025
Publicerad november 12, 2025

Kristina Hammerö, som har haft flera ledande positioner inom Arla sedan 2017, kommer från och med årsskiftet att vara ny marknadsdirektör. Hon kommer att ha ansvar för den svenska marknaden samt en position i den europeiska ledningen.
Från och med den 1 januari 2026 tar Kristina Hammerö över rollen som marknadsdirektör på Arla Sverige. Hon efterträder Matthew Walker, som lämnar Sverige för att leda verksamheten inom Foodservice i Storbritannien.
Kristina Hammerö kommer därmed att ingå i både ledningsgruppen för Arla Sverige och den europeiska marknadsledningen.
– Jag ser fram emot att fortsätta bygga Arla som en positiv kraft i samhället, tillsammans med vårt engagerade marknadsteam och våra ägare mjölkbönderna, säger hon.
– Med starka varumärken, relevant kommunikation och långsiktiga initiativ vill vi bidra till hälsa, hållbarhet och stolthet över vårt kooperativa arv, tillägger hon.
Sedan 2017 har Kristina Hammerö haft flera chefsroller inom Arla, där hon senast ansvarade för marknad och hållbarhet. Hon har tidigare varit marknadsdirektör på Nomad (Findus), där hon spelade en nyckelroll i att bygga upp den nordiska organisationen innan hon återvände till Arla.
Processen för att hitta en efterträdare till hennes nuvarande post inleds i december.