Kreativitetens framtid i en föränderlig värld
Publicerad augusti 13, 2025
Publicerad augusti 13, 2025

Kreativitet kan användas till mycket mer än kommunikation, säger hon.
Vi uttrycker optimism och påstår att vi har anpassat vår affärsmodell till förändringar. Vi hävdar att framtiden för byrån ser lovande ut, men de verkliga tankarna och bekymren döljer sig ofta under ytan. Hur ser framtiden ut för oss?
En sak är säker – ingen har svaren. Efter att ha deltagit i SXSW i Austin och Cannes Lions har jag samlat många intryck. Mina anteckningar är blandade, och jag kan hitta insikter för nästan varje synpunkt.
Denna debattartikel skrivs med havet i sikte, där en båt seglar. En gång kom någon på att hissar segel för att navigera mot vinden. Kreativitet är centralt.
Vi inom reklambranschen har en unik förmåga att lösa problem med kreativitet. Det är en värdefull kompetens, men hur använder vi den?
Vår affärsidé, att producera kommunikation, verkar förlora mark. Algoritmerna tar över medan vi tittar på.