Konkurrensens Pris: Reklam och Resultat i Fokus
Publicerad november 5, 2025
Publicerad november 5, 2025

Telekomföretaget AT&T har inlett en rättslig process mot T-Mobile med anledning av påståenden om vilseledande annonsering. T-Mobile har enligt uppgifter tvingats korrigera sina reklamkampanjer flertalet gånger, vilket AT&T belyser i sin kampanj ”Ain”t Our First Rodeo”.
”Vissa företag vilseleder kunder; andra står upp för dem”, säger hon. ”Vi anser att alla konsumenter förtjänar att få höra sanningen, även om det gör T-Mobile obekvämt.”
Spotifys reklamintäkter har visat en nedgång, med 446 miljoner euro under det tredje kvartalet 2025, en minskning med 6 procent jämfört med året innan. Trots dessa siffror förblir intäkterna stabila när man justerar för valutakurser.
Totala intäkter för Spotify under perioden uppgick till 4,27 miljarder euro, där premiumabonnemang stod för 3,83 miljarder euro. Företaget har beskrivit 2025 som ett