Klaudia Klang tar ledningen på Mantle – en ny era för varumärket
Publicerad oktober 21, 2025
Publicerad oktober 21, 2025

Från kolsyremaskiner till hudvård, Klaudia Klang kommer nu att leda Mantle, ett varumärke känt för sin rebelliska och nyfikna attityd, säger hon till Resumé.– Att leda varumärket in i nästa fas handlar därför inte om att uppfinna något nytt, utan om att bygga vidare, säger hon.
Klaudia Klang har tidigare varit varumärkes- och marknadschef på Aarke efter att ha arbetat som kreativ chef på H&M:s globala marknadsavdelning. Nu går hon över till skönhetsvarumärket Mantle, som blev känt för sin användning av CBD-olja i hudvård.
Varumärket, som grundades 2020, har överklagat Läkemedelsverkets beslut om att förbjuda försäljning av CBD, vilket ledde till att de etablerade sig som en utmanare på marknaden trots motgångar.
– Mantle har alltid haft ett sätt att prata om hudvård och skönhet som känns ärligt och avväpnande, säger hon.
Klaudia Klang förklarar att deras framgångar bygger på en tydlig idé om sin identitet.
– Men när ett bolag växer snabbt finns alltid risken att tappa fokus, säger hon.
Hon betonar att det handlar om att fortsätta stärka det kunderna älskar med en kombination av nyfikenhet, mod och fantastiska produkter.
– Det som definierat Mantle sedan starten, säger hon.
Framöver planerar Mantle att fokusera på fysiska aktiviteter och gemenskap. Klang förklarar att de kommer att prioritera kanaler som ger verklig effekt.
– Konsumenter söker mer autentiska upplevelser bortom sociala medier, säger hon.
Trots att Mantle har övergett CBD-olja som sin USP, kommer de fortsätta att utmana normer utan att provocera för provokationens skull.
– Att stå ut som modig och relevant är vår