X
Nordic region's business magazine • september 19, 2025
gmsa NEWS
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
Prenumerera
Logga in
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring

Keso introducerar ny maskot för att öka känslomässig koppling

Publicerad september 19, 2025

Arlas interna byrå, The Barn, har nu inlett ett spännande projekt för Keso med titeln ”Nu kör vi”. Denna kampanj markerar en avvikelse från företagets tidigare fokus på protein och hälsa. Istället strävar Keso efter att etablera sig i en mer känslomässig dimension där humor, värme och relaterbara situationer spelar en central roll, som Arla meddelar i ett pressmeddelande.


Det nya konceptet inkluderar en maskot, skapad av Pelle Magnestam och Dekormakarna, som också arbetar med TV4-programmet ”Masked Singer”. ”Vi ville skapa något med potential att göra folk genuint glada”, säger kreatörerna. De fortsätter: ”Cottage cheese som produkt är ju lite udda med egenskaper som man nästan älskar eller hatar, så det kändes väldigt kul att göra något väldigt fysiskt, i en värld som annars fylls med fler och fler artificiella grejer.”


Genom att identifiera varumärkets unika egenskaper och analysera insikter kring vad konsumenterna uppskattar med Keso, blev beslutet att skapa en egen karaktär självklart. Kampanjen lanserades under vecka 38 och kommer att synas i olika medier såsom tv, tryck, butik och utomhusreklam. För sociala medier har man även producerat exklusivt bakom kulisserna-innehåll, och en ny merchandise-kollektion planeras att lanseras.

Mest lästa
  1. Samsung lanserar innovativ realitybar i Stockholm

  2. Kritik mot McDonald’s AI-julkampanj leder till avbokning av video

  3. Ny ledning inom Arenagruppen

Fler intressanta artiklar

Lyko ber om ursäkt efter kampanjmissöde

Publicerad december 10, 2025

Lyko har blivit tvungna att be om ursäkt efter en kontroversiell kampanj som ledde till förvirring under Black Friday. Företaget placerade ut sina produkter, målade i svart, i konkurrenternas butiker.…
AI hjärna

Real Talk lanserar interaktiv julkampanj med AI-teknik

Publicerad december 9, 2025

AI-företaget Real Talk introducerar en innovativ kampanj för att följa upp fjolårets tomtetelefon. I den nya satsningen kan både barn och vuxna ringa tomten och hans vänner för att lösa…

Ökning av medieinvesteringar i november 2024

Publicerad december 9, 2025

Investeringarna inom mediefältet har ökat med 2,5 procent i november 2024, jämfört med samma tid året innan. Den mest markanta tillväxten ses inom sökannonsering, som har ökat med 48 procent.…

Nordic Wellness namnger ny arena: En framgång för Häcken

Publicerad december 9, 2025

Namnbytet för Häckens hemmaplan är nu officiellt, och arenan kommer att kallas Nordic Wellness Arena. Den gamla Rambergsvallen revs 2014 och ersattes året därpå av den nya anläggningen. Bravida har…

Merch: En ny identitet för den kulturella eliten

Publicerad december 9, 2025

Under en lång tid symboliserade logotyper dålig smak och masskonsumtion. Idag har merchandise blivit en källa till identitet och exklusivitet till rimliga priser, påpekar en skribent. I ”No Logo” finns…

Kamp om 100-wattaren: Nominerade bidrag presenterade

Publicerad december 9, 2025

Totalt 66 bidrag har blivit nominerade till 100-wattaren, där Nord DDB dominerar med flest nomineringar. En 70 personer stark jury har valt ut de bidrag som nu tävlar om priserna,…

Ny byrå för kriskommunikation lanseras av erfarna experter

Publicerad december 9, 2025

Edvard Unsgaard och Varg Gyllander har grundat en ny byrå som fokuserar på kriskommunikation med namnet Unsgaard & Gyllander. Byråns primära målgrupp inkluderar chefer, vd:ar, generaldirektörer, toppolitiker och andra ansvariga…

Kritik mot Malmös kostsamma kampanj och budkrig på mediemarknaden

Publicerad december 9, 2025

Moderaterna uttrycker stark kritik mot Malmö stads hantering av skattemedel, vilket de anser slösas bort. Oppositionsrådet, hon säger, ”Malmö stad slarvar bort skattebetalarnas pengar.”Den senaste kontroversen rör en musikvideo med…

Förändringar på Miltton: Ny ledning tillträder

Publicerad december 9, 2025

Pr-byrån Miltton meddelar att Jesper Brandt, som varit Sverigechef i två år, lämnar sin post vid årsskiftet.Han började sin roll efter att ha varit vd på King Street. Enligt rapporter…

Sheraton i Stockholm får ny identitet med hjälp av The Odd Society

Publicerad december 9, 2025

Hotellet Sheraton i Stockholm har genomgått en omfattande renovering. The Odd Society, en design- och kommunikationsbyrå från Oslo, har anlitats för att omvandla varumärket. Grundaren går även in som marknadschef.Sheraton…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Klarna
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
  • Marknadsföring
  • Kommunikation
  • Medianyheter

Mediainsikt

  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt

Mediainsikt

Torshamnsgatan 27

164 40 Kista

Org nr 559526-7575

mail Created with Sketch Beta.