Kampanj för att stärka Lees ställning på jeansmarknaden
Publicerad september 16, 2025
Publicerad september 16, 2025

Denimmärket Lee presenterar en ny global kampanj för att fastställa sin position på marknaden. Kampanjen, som genomförts i samarbete med byråpartnern Yard, betonar märkets 135-åriga tradition och strävan efter ”amerikansk coolhet”. I takt med att konkurrensen på jeansmarknaden intensifieras, hoppas Lee vinna det som numera kan beskrivas som ett informellt reklamkrig.
Brigid Stevens, Lees globala marknadschef, påpekar att kampanjen framhäver Lees ”exceptionella hantverk”. Den bygger på djupgående konsumentundersökningar snarare än att förlita sig på kändisar som ambassadörer, skriver hon.
Elon Musk har nått en uppgörelse med marknadsföringsfirman X angående en tidigare stämning. Musk stämdes för att ha använt namnet X för sin plattform, men efter förhandlingar har ärendet nu lagts ned.
S4 Capital, under ledning av Martin Sorrell, rapporterar om sjunkande omsättning och personalminskningar. Intäkterna har fallit med 12,7 procent, vilket har lett bolaget att justera sina framtida intäktsprognoser nedåt.
Det har även skett framsteg i förhandlingarna mellan USA och Kina gällande Tiktoks framtid i USA. Kinas vice handelsminister bekräftar att länderna har kommit överens om en grundläggande ramstruktur som ska lösa problemen kring Tiktok.
Slutligen har Google dragit ner på personalstyrkan, där över 200 konsulter har sagts upp utan förvarning mitt under diskussioner om arbetsmiljö och ersättning. Dessa konsulter har varit involverade i utvecklingen av Googles AI-produkter, inklusive AI-assistenten Gemini.