Kampanj för att öka medvetenhet om arbetsrelaterade skador
Publicerad september 11, 2025
Publicerad september 11, 2025
I höst lanserar Kid Collective en kampanj för Afa Försäkring med titeln ”När det gör ont, tänk på oss”. Denna kommunikation är inriktad på anställda inom kommun och region. I samarbete med AkademikerAlliansen, Kommunal och OFR syftar Afa Försäkring till att göra det enklare för dessa anställda att förstå sina rättigheter och få bättre insikt om sina försäkringar vid sjukdom eller skador på arbetsplatsen.
Kampanjens ton väver samman humor, omtanke och igenkänning, vilket gör att Afa Försäkring dyker ner i själva smärttillfället. Genom att använda klassiska smärtljud vill man att fler ska tänka på Afa Försäkring direkt vid en arbetsskada. Kampanjen kommer att pågå från 1 september till 16 november och synas på sociala medier, utomhusreklam, samt genom en längre film och olika radiospottar.
”Ibland är det bästa man kan göra att skrika, särskilt om man vill säga något viktigt. Därför har det varit kul att fortsätta skruva upp volymen och fortsätta göra Aaafffaaahhh synonymt med smärta,” säger hon. Hedda Hyland och Arvid Nittve, art director och copywriter på Kid Collective, i en gemensam kommentar.