Innovativ kampanj i samband med kontorsflytt
Publicerad september 26, 2025
Publicerad september 26, 2025

Reklambyrån Compani 56 har beslutat att utnyttja sin kommande flytt som en möjlighet för en unik kampanj. I stället för att låta flytten gå obemärkt förbi, kommer byrån att fylla sina nya lokaler i Karlskronas Mobilitetshus med kreativa reklamkoncept.
Skyltfönstren kommer att prydas av färdiga reklampitcher, och förbipasserande ges möjlighet att skanna en QR-kod för att erhålla en AI-genererad reklamidé anpassad för deras företag. Förslagen kommer att skapas med hjälp av en digital pitchgenerator som analyserar en företagswebbplats.
”En flytt utan en kampanj? Inte hos oss. Normalt sker pitchar bakom stängda dörrar – men nu gör vi tvärtom. Det här är vår öppna hälsning till Karlskrona och ett statement till branschen om vad vi vill stå för: transparens, lekfullhet och framtidstro,” säger hon.
Kampanjen syftar till att nå alla invånare i Karlskrona. ”För oss är det lika mycket en hälsning till staden som ett sätt att påminna branschen om att kreativitet mår bäst i det öppna,” säger han.