Gröna Lunds skräckfyllda Halloween-kampanj
Publicerad september 22, 2025
Publicerad september 22, 2025

Gröna Lund intensifierar skräckupplevelsen inför sin årliga Halloween-fest som nu firar åtta år. I den nya reklamfilmen riktar man sig till lättskrämd vuxen publik, samtidigt som man leker med konkurrensen från Liseberg.
Evenemanget äger rum mellan den 10 oktober och 9 november och erbjuder skrämmande upplevelser i skräckhus samt i parken med övernaturliga varelser. Kampanjen, med titeln ”ghosta Grönan”, uppmanar de som är lite mer lättskrämd att hålla sig borta.
Kampanjen innefattar en reklamfilm producerad av FLX, som kommer att visas på bio, TV4, YouTube och sociala medier. Filmen följer en man som smyger in på ett stängt Gröna Lund, där han snabbt blir bortkörd av en mystisk chaufför i en radiobil, som måste navigera förbi skrämmande varelser.
Filmen avslutas med en humoristisk referens till Liseberg, där chauffören säger: ”jag kör dig till en park som inte alls är lika läskig,” säger hon.