Greenelys förnyade varumärkesidentitet
Publicerad oktober 23, 2025
Publicerad oktober 23, 2025

Elbolaget Greenely introducerar en uppdaterad visuell identitet och varumärkesplattform. Syftet är att skapa ett mer känslomässigt förhållande till varumärket. Inför en internationell expansion kommer denna nya identitet att klargöra hur Greenely har utökat sina tjänster och erbjudanden, från visualisering av hushållens elanvändning till optimering av elförbrukningen och användning av olika apparater för att balansera elnätet.
Den nya identiteten omfattar bland annat en ny logotyp, färgpalett, typografi, grafiska element och tonalitet. 
– Greenely och våra kunder är på en resa för att göra elsystemet mer hållbart och för att förvandla elräkningar till intäkter. Vi har kommit en bit på vägen men för att ta nästa steg vill vi nå ut till fler och det kommer det nya utseendet att hjälpa till med. Att skaffa Greenely och ta kontroll över sin elräkning är ett rationellt val, men vi har varit i behov av ett mer emotionellt varumärke, säger hon.
Bakom denna identitet och varumärkesplattform står företagets creative director i samarbete med utvalda experter. Greenely avser att presentera sitt nya utseende på sociala medier.