Garbergs behåller uppdraget för Lidl efter intensiva förhandlingar
Publicerad december 16, 2025
Publicerad december 16, 2025

Garbergs har återfått sitt uppdrag som huvudbyrå för Lidl, efter en konkurrensutsatt pitch där bland andra Åkestam Holst och Kid Collective var nära att vinna, enligt källor till Resumé. Samarbetet mellan Garbergs och Lidl har pågått sedan sommaren 2021 och har resulterat i flera framstående kampanjer, inklusive nomineringar till Guldägget.
Enligt uppgifter deltog flera av landets ledande byråer i pitchen, med Åkestam Holst och Kid Collective som de största konkurrenterna. Men Garbergs har återigen fått förtroendet att leda Lidls kommunikation.
Byrån behåller därmed sin största kund, vilket stärker deras position på marknaden.
Lidl, som har 204 butiker i omkring 150 svenska städer, är en av Sveriges största annonsörer, med medieinvesteringar som översteg 250 miljoner kronor förra året.
Resumé har sökt Lidls marknadschef Fredrik Marmbrandt för en kommentar, men han avböjer att uttala sig om processen med hänvisning till att detaljerna ännu inte är klara.