Futurniture utvald som ny kommunikationspartner för Tillväxtverket
Publicerad augusti 26, 2025
Publicerad augusti 26, 2025

Tillväxtverket har nyligen valt Futurniture som sin nya kommunikationspartner. Uppdraget har en takvolym på 11 miljoner kronor.
Tillväxtverkets roll innefattar att stödja tillväxt och utveckling av konkurrenskraftiga företag. Från och med den 22 juli kommer Tillväxtverket även att fungera som beredskapsmyndighet för industri och handel.
I februari genomförde myndigheten en upphandling för en ny kommunikationsbyrå med fokus på strategisk kommunikation, internkommunikation, varumärkesfrågor och sociala medier.
Av de fem anbud som inkommit har Tillväxtverket nu valt Futurniture som sin nya kommunikationsbyrå. De övriga anbudsgivarna var Friends Agenda, Intellecta, Prime Public Relations och Södra Tornet Kommunikation.
Ett av kraven från Tillväxtverket var att leverantören skulle ha gedigen kunskap om strategisk kommunikation relaterad till samhällsfrågor och myndigheternas kommunikativa förutsättningar.
Det uppskattade värdet av uppdraget är cirka 1,5 miljoner kronor per år, vilket innebär en total budget på 11 miljoner kronor under avtalets fyraåriga löptid.
Tidigare har Tillväxtverket samarbetat med Knowit Experience, som dock inte lämnade in något anbud i år.