Folksams nya kampanj: En enklare väg till sparande och försäkring
Publicerad november 3, 2025
Publicerad november 3, 2025

I våras introducerade Folksam ett kommunikationskoncept som utvecklades internt. Nu får vi ta del av den första kampanjen kopplad till detta koncept, som har rubriken ”Sparande och försäkring – för en enklare verklighet”.
Kampanjen, som inkluderar filmer som ”Cykelsemester” och ”Husbilen”, tar fasta på livets komplexitet och syftar till att göra försäkringar och sparande mer lättillgängliga.
”Vi vet att livet ibland kan kännas krångligt och just därför är det viktigt vi som försäkringsbolag och de produkter och tjänster vi erbjuder strävar efter att inte vara krångliga. Den känslan vill vi förmedla i vår nya kampanj och jag tycker att vi lyckats göra det både på ett underhållande och relevant sätt med en hög igenkänningsfaktor”, säger hon.
Kampanjen kommer att synas i olika medier, inklusive bio, TV, playtjänster, digitala plattformar, utomhusannonsering och sociala medier.
Reklamfilmerna har skapats av Folksams interna avdelning i samarbete med produktionsbolaget Slutet och regissören.