X
Nordic region's business magazine • september 12, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Felicia Eriksson: En ny era av självuttryck i musiken

Publicerad september 12, 2025

Felicia Eriksson, tidigare känd som Fröken Snusk, har bestämt sig för att visa sin sanna identitet. PR-strategen Jessica W Sandberg, som ansvarar för den nya lanseringen, delar med sig av insikter kring namnskiftet och de ambitiösa målen framöver.– Vi ska uppnå världsherravälde, säger hon.

Vid midnatt presenterades Felicias nya artistnamn som en del av en noggrant planerad omlansering. Sandberg förklarar att beslutet att byta namn kom i takt med Felicias önskan att ta mer plats.
– I transitionen mellan Fröken Snusk och F.official har både Felicia och vi diskuterat olika namn. FELICIA var ett av förslagen.

Omlanseringen syftar till att ge Felicia friheten att skapa sin musik helt på sina egna villkor. Hon kommer att få makten över sitt konstnärskap och lämna den rosa masken bakom sig.
– Därför landade hon själv i att det skulle vara hon fullt ut, i allt – därav namnet, säger Sandberg.

Den nya musikaliska inriktningen är något helt nytt för det svenska folket. Hennes trogna fans, som stöttat henne på TikTok under svåra tider, kan förvänta sig en mix av 2010-tals pop, EDM och K-pop enligt Sandberg.
– Det är en kombination som branschen tror kommer att fylla ett tomrum.

Framtidsplanerna är storslagna, men Sandberg är förtegen om detaljerna. Det viktigaste för henne är att publiken förstår att detta är en nystart för Felicia, som nu är fri att vara sig själv.
– Hon är fri som en fågel.

Det har tidigare varit känt vem som döljer sig bakom Fröken Snusk, vilket offentliggjordes mot Felicias vilja. Hon har beskrivit detta som en kränkning.
– Det kändes som om någon skulle dra av mina trosor mot min vilja, säger hon. Sandberg förtydligar att det tidigare avslöjandet inte påverkat namnskiftet.

– Nej, tvärtom. Både fans och media vet att Felicia ville vara anonym, säger hon.
Sandberg betonar att namnbytet är helt Felicias eget beslut.

– Det här är hennes story, hennes liv. Ingen ska styra Felicia, säger hon.

Att producenten Rasmus Gozzi äger varumärket

Mest lästa
  1. Mjällby AIF:s framgångssaga – en unik strategi för att bygga sitt varumärke

  2. Kreativa Halloweenkampanjer från ledande varumärken

  3. Cdon i skandal igen med blackface-dräkt – WPP sänker prognos och Netflix utvärderar bud

Fler intressanta artiklar

Fem psykologiska strategier marknadsförare bör överge

Publicerad oktober 31, 2025

Den årliga shoppinghändelsen Black Friday närmar sig, och Niklas Laninge, psykolog på Opti, framhäver fem psykologiska strategier som marknadsförare bör överge innan de blir kontraproduktiva. Som expert på ekonomiska beteenden…

Omnicoms beslut kan påverka byrålandskapet i Sverige

Publicerad oktober 31, 2025

Nord DDB är en betydande aktör på den nordiska reklamscenen. Rykten cirkulerar nu om att Omnicom planerar att avskaffa DDB-varumärket efter sin affär med IPG, vilket skulle kunna leda till…

Svenskar och deras digitala arv: En klyfta mellan oro och handling

Publicerad oktober 31, 2025

Trots att många svenskar är medvetna om vikten av sitt digitala arv, visar en ny rapport att få har vidtagit åtgärder. Enligt Internetstiftelsens rapport ”Sociala medier efter döden” är det…

Kritik mot nya prisregler: Ulf Mazur efterlyser förändring

Publicerad oktober 30, 2025

Ulf Mazur, vd för Matpriskollen, riktar skarp kritik mot de nya prisinformationslagarna och deras inverkan på multikampanjer. Jämförelsesajtens data visar att detta har påverkat marknaden negativt. ”Då har vi landat…

Kvant-AI: Hur företag kan förbereda sig för framtiden

Publicerad oktober 30, 2025

Enligt en ny rapport från SAS och Coleman Parkes anser 93 procent av marknadschefer att de ser en positiv avkastning på sina investeringar i AI. Utvecklingen inom AI går snabbt,…

Emily Dahl diskuterar sin nya serie om mode och konsumentmedvetenhet

Publicerad oktober 30, 2025

Modeexperten Emily Dahl, känd som ”Modemassakern”, gästade nyligen Debrief och presenterade sin kommande SVT-serie ”Modeinferno” som har premiär på torsdag.I programmet diskuterar hon hur konsumentjournalistik har minskat och vikten av…

Stockholms filmfestival lanserar ny kampanj med oväntade inslag

Publicerad oktober 30, 2025

Stockholms filmfestival har nu presenterat sin marknadsföringskampanj för den kommande festivalen, som inleds den 5 november. Årets upplaga, den 36:e i ordningen, har fått sin kampanj utformad av byrån Rocket…

Sammeli: Talanghantering i svenska företag behöver moderniseras

Publicerad oktober 30, 2025

Att identifiera, utveckla och behålla talanger är avgörande för organisationers framgång. Enligt entreprenören Carl Fredrik Sammeli har många företag svårt att frigöra medarbetarnas fulla potential.I en intervju i Kommunikationspodden berättar…

Amazon stödjer damhockey med donationer till unga spelare

Publicerad oktober 30, 2025

SDHL:s huvudpartner, Amazon Sverige, strävar efter att främja ishockey för unga flickor. I ett nytt initiativ donerar företaget utrustning till tre ungdomslag för att stödja deras spelande.Genom en opinionsundersökning, utförd…

Omnicoms framtidsplaner påverkar DDB och marknadsföringstrender

Publicerad oktober 30, 2025

Det rapporteras att DDB-nätverket kan komma att ersättas av McCann. Nyheten framkom i samband med att Omnicoms förvärv av Interpublic Group (IPG) förväntas slutföras i slutet av november. Köpeskillingen, som…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.