X
Nordic region's business magazine • september 12, 2025
gmsa NEWS
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
Prenumerera
Logga in
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring

Felicia Eriksson: En ny era av självuttryck i musiken

Publicerad september 12, 2025

Felicia Eriksson, tidigare känd som Fröken Snusk, har bestämt sig för att visa sin sanna identitet. PR-strategen Jessica W Sandberg, som ansvarar för den nya lanseringen, delar med sig av insikter kring namnskiftet och de ambitiösa målen framöver.– Vi ska uppnå världsherravälde, säger hon.

Vid midnatt presenterades Felicias nya artistnamn som en del av en noggrant planerad omlansering. Sandberg förklarar att beslutet att byta namn kom i takt med Felicias önskan att ta mer plats.
– I transitionen mellan Fröken Snusk och F.official har både Felicia och vi diskuterat olika namn. FELICIA var ett av förslagen.

Omlanseringen syftar till att ge Felicia friheten att skapa sin musik helt på sina egna villkor. Hon kommer att få makten över sitt konstnärskap och lämna den rosa masken bakom sig.
– Därför landade hon själv i att det skulle vara hon fullt ut, i allt – därav namnet, säger Sandberg.

Den nya musikaliska inriktningen är något helt nytt för det svenska folket. Hennes trogna fans, som stöttat henne på TikTok under svåra tider, kan förvänta sig en mix av 2010-tals pop, EDM och K-pop enligt Sandberg.
– Det är en kombination som branschen tror kommer att fylla ett tomrum.

Framtidsplanerna är storslagna, men Sandberg är förtegen om detaljerna. Det viktigaste för henne är att publiken förstår att detta är en nystart för Felicia, som nu är fri att vara sig själv.
– Hon är fri som en fågel.

Det har tidigare varit känt vem som döljer sig bakom Fröken Snusk, vilket offentliggjordes mot Felicias vilja. Hon har beskrivit detta som en kränkning.
– Det kändes som om någon skulle dra av mina trosor mot min vilja, säger hon. Sandberg förtydligar att det tidigare avslöjandet inte påverkat namnskiftet.

– Nej, tvärtom. Både fans och media vet att Felicia ville vara anonym, säger hon.
Sandberg betonar att namnbytet är helt Felicias eget beslut.

– Det här är hennes story, hennes liv. Ingen ska styra Felicia, säger hon.

Att producenten Rasmus Gozzi äger varumärket

Mest lästa
  1. Hanna Stenwall leder Guldäggsjuryn 2024

  2. Reflektioner över utmaningar på arbetsmarknaden

  3. Göteborgs-Posten och The New York Times i kreativ samverkan

Fler intressanta artiklar

Effektify expanderar med förvärvet av Recuro

Publicerad december 15, 2025

Effektify har utvecklat en plattform som integrerar marknadsföringsdata och omvandlar den till värdefulla insikter. Företaget har nu förvärvat tillväxtbyrån Recuro, vilket utgör deras femte förvärv under de senaste tre åren.…

AI:s påverkan på varumärkesbyggande och journalistik

Publicerad december 15, 2025

I Resumés julkalender presenteras de mest intressanta händelserna inom den svenska branschen för 2025. Under lucka 11 finner vi Patrik Westander, vd för Westander. I år har jag noterat en…

Lärdomar från kriser: En analys av 2025 års händelser

Publicerad december 15, 2025

Slarv med hemligstämplade dokument, läckage av personuppgifter och uppseendeväckande mediegranskningar präglade 2025. Det har varit ett år fullt av kriser och lärdomarna är många. Krishanteraren säger: ”Det är avgörande att…

Årets julreklam och aktuella mediehändelser

Publicerad december 15, 2025

Joakim Lundells självbiografi har fått en märkbar pr-effekt efter SVT:s dokumentärserie, vilket samtidigt öppnar möjligheter för reklam i samband med fotbolls-VM. Dessutom har Adages läsare röstat fram Facebooks reklamfilm ”Secret…
AI hjärna

Techbranschens roll i moderna konflikter

Publicerad december 15, 2025

I Resumés julkalender framhäver branschledare betydelsefulla händelser inom den svenska sektorn för 2025. I lucka 14 betonar André Frisk att teknologin idag verkar som en central komponent i krigets infrastruktur.Han…
rekryteringar

Aktuella rekryteringar inom kommunikation och marknadsföring

Publicerad december 15, 2025

Resumé ger en översikt av de senaste jobbytena inom reklam, PR, marknadsföring och kommunikation under perioden 8 till 14 december 2025.Binaji Marouf tillträder som kommunikationschef på myndigheten för unga och…

Techbranschen och dess roll i moderna konflikter

Publicerad december 14, 2025

I Resumés julkalender framhäver branschprofiler viktiga händelser inom den svenska sektorn under 2025. I lucka 14 framhåller André Frisk att teknik nu utgör en central del av säkerhetsstrukturer. ”Jag växte…

Vibe marketing: En ny era för varumärkesstrategier

Publicerad december 14, 2025

Vibe marketing markerar ett skifte inom varumärkesstrategi, där känslor står i centrum för kommunikationen. Greg Isenberg introducerade termen tidigare i år, vilket väckte intresse bland kommunikationsexperter. Många är osäkra på…

Framtiden för berättande i en digital värld

Publicerad december 13, 2025

I Resumés julkalender belyser branschprofiler det mest intressanta som inträffat i den svenska branschen under 2025. Bakom lucka 13 finner vi Lina Franzon, creative director på Abby World. Med året…

Kritik mot Meta: Schibsted och Bonnier kräver uteslutning från IAB

Publicerad december 12, 2025

Mediehusen Schibsted och Bonnier News har uttryckt stark frustration över annonsbedrägerierna som förekommer på Facebook och Instagram. De anser nu att Meta bör uteslutas ur IAB Sverige, branschorganisationen för digital…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Klarna
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Meta
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
  • Marknadsföring
  • Kommunikation
  • Medianyheter

Mediainsikt

  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt

Mediainsikt

Torshamnsgatan 27

164 40 Kista

Org nr 559526-7575

mail Created with Sketch Beta.