Eurojackpot och Nord DDB skapar magi med ny kampanj
Publicerad september 17, 2025
Publicerad september 17, 2025

Eurojackpot introducerar en ny reklamkampanj med fokus på en gatumusikant som blivit försummad. Kampanjen har rubriken ”orimliga möjligheter” och börjar sändas den 15 september.
Förra året lanserades det nya konceptet ”orimliga möjligheter” där en kvinna återupplivade dronten och en hockeysupporter förde sitt lag till seger, tack vare Eurojackpot. Årets reklamfilm handlar om en gatumusikant vars liv förändras dramatiskt efter en vinst.
– Med den här kampanjen vill vi få människor att tänka bortom vardagens rimliga fantasier. För Eurojackpot är inte bara ett spel om pengar, det är en biljett till något som trotsar logiken och verklighetens spelregler, säger hon.
Musiken som följer kampanjen är skapad av Joakim Åhlund, en framstående musiker känd från banden Teddybears och Les Big Byrd. Kampanjen, som lanserades den 15 september, produceras av Nord DDB och Rio.
Denna reklam kommer att synas i tv, sociala medier, radio, utomhus och genom videoannonser.