Euroclear Sverige inleder ny kommunikationsstrategi med kampanj
Publicerad september 5, 2025
Publicerad september 5, 2025

I veckan inleder Euroclear Sweden sin kampanj med titeln ”The heart of Europe”s financial market”. Företaget, som har sitt huvudkontor i Bryssel, har fram till nu hållit en låg profil när det gäller extern kommunikation och varumärkesstrategi. Denna kampanj markerar det första steget mot en mer aktiv kommunikationsinsats, med fokus på Stockholm.
Kampanjen lanseras i samband med branschkonferensen PostTrade 360°, som är världens största finansmarknadskonferens kopplad till efterhandel, och äger rum vid Stockholm Waterfront.
Syftet med kampanjen är att nå konferensbesökarna och företagets kundmålgrupper redan vid deras ankomst till Arlanda, samt på strategiska platser på vägen in mot centrala Stockholm. Exempel på dessa platser inkluderar Arlanda Express, Stockholms Central och utomhusområden som besökarna passerar på väg till och från Waterfront.
Euroclear hanterar dagligen transaktioner värda över 590 miljarder kronor.
– Det här är ett första steg i en mer utåtriktad och offensiv kommunikationsstrategi för att öka vår synlighet och vår positionering. Vi är stolta att det är Euroclear Sverige som fått förtroendet att leda koncernens kommunikationsinitiativ för att synliggöra vår centrala roll, säger hon.
Euroclear har samarbetat med mediebyrån Hear i skapandet av sin mediestrategi.