X
Nordic region's business magazine • november 11, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Epoq lanserar kreativ kökskampanj utmanande Ikea

Publicerad november 11, 2025

Epoq, Elgigantens köksvarumärke, tar ett djärvt steg i en ny kampanj skapad av Nord DDB. Med en tydlig referens till Ikea framhäver Epoq att ”Vi har inga köttbullar – men vi har 50 procent på kök”. Denna kampanj utgör en del av Elgigantens långsiktiga strategi att förenkla och inspirera köksköp för en bredare publik.


– Som utmanare inom kökskategorin vill vi visa att även taktiska kampanjer kan vara kreativa. Med ett starkt erbjudande och en blinkning till marknadsledaren tar vi plats i en annars generisk kategori – och visar att Epoq är här för att stanna, säger hon.


Kampanjen är planerad att pågå utomhus under två veckor, på platser där både Elgiganten och Ikea är närvarande.

Mest lästa
  1. Uncommon expanderar med fokus på internationella projekt

  2. Estrella inrättar chipsvalmyndighet för att hitta Sveriges nästa smak

  3. Epoq lanserar kreativ kökskampanj utmanande Ikea

Fler intressanta artiklar

Analyser av Juholts och Reinfeldts offentliga framträdanden

Publicerad november 11, 2025

Veckans avsnitt av Debrief bör inte missas – lyssna här. Aktievärdena för Håkan Juholts och Fredrik Reinfeldts personliga varumärken – hur kommer de att påverka deras offentliga roller framöver?Det är…

Göteborgs filmfestival avbryter samarbete med F&B efter Israelkritik

Publicerad november 10, 2025

Efter avslöjandet om att Forsman & Bodenfors ägarbolag Stagwell agerat rådgivare för att förbättra Israels rykte har flera kunder reagerat. Göteborgs filmfestival ska nu ha valt att avbryta sitt samarbete,…

Nytt kommunikationskoncept från Compricer med fokus på kostnadseffektivitet

Publicerad november 10, 2025

Compricer har nyligen introducerat sitt nya kommunikationskoncept ”Inte onödig utgift”. Istället för att anlita en traditionell reklambyrå, valde de att samarbeta med ett team av tidigare kreatörer från King. Elin…

Framtiden tillhör generalisterna

Publicerad november 10, 2025

Många kreativa yrkesverksamma inom reklamsektorn är idag arbetslösa. De senaste åren har omställningar gjort att den traditionella framgångsformeln har förändrats, skriver hon.Jag diskuterade nyligen med en rekryterare, som uttryckte: ”Du…

Zaptec utmanar fossilromantiken med ny kampanj

Publicerad november 10, 2025

I en tid där elbilsföretag fokuserar på hållbarhet och innovation, har Zaptec valt en annan väg. I sin senaste kampanj omfamnar de fossilnostalgi, bensindoft och MAGA-kepsar. Denna kampanj, som nu…

Nytt kommunikationskoncept från Compricer med frilansteam

Publicerad november 10, 2025

Compricer introducerar sitt nya kommunikationskoncept med titeln ”Inte onödig utgift”. Istället för att samarbeta med en traditionell byrå valde hon att anlita ett frilansteam bestående av tidigare kreatörer från King.…

Reinfeldt och Juholts offentliga bilder och deras framtid

Publicerad november 10, 2025

Vi bjuder in lyssnare till veckans avsnitt av Debrief. I detta avsnitt analyserar vi aktievärdet av Håkan Juholts och Fredrik Reinfeldts personliga varumärken och hur de kan komma att påverka…

Gemenskapens styrka i Göteborgs Stadsmission nya kampanj

Publicerad november 10, 2025

Göteborgs Stadsmission presenterar en ny varumärkesfilm som syftar till att framhäva betydelsen av gemenskap och medmänsklighet. Denna film ingår i organisationens långsiktiga kommunikationsplan ”Tillsammans är vi aldrig ensamma” och hyllar…

KFC och Stranger Things: En ny reklamkampanj i samarbete

Publicerad november 10, 2025

KFC har inlett ett spännande partnerskap med Netflixs populära serie ”Stranger Things” inför den efterlängtade avslutningen av serien den 27 november. Det rapporterar Adweek.I den aktuella reklamfilmen, framtagen av byrån…

Crux Comms får nytt uppdrag av Jolt Energy

Publicerad november 10, 2025

PR-byrån Crux Comms har tilldelats ett nytt uppdrag av laddningsföretaget Jolt Energy. Uppdraget innefattar strategisk PR-rådgivning, presskommunikation och positionering på den svenska marknaden.- Vi har valt Crux Comms för deras…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.