Coca-Cola lanserar kampanj med tacotema för Special Olympics
Publicerad oktober 23, 2025
Publicerad oktober 23, 2025

Coca-Cola har introducerat en ny kampanj med fokus på tacos, som rör sig i samklang med deras sponsorskap av Special Olympics. Atleterna Minette Dani och Ricky Landgraff är ansiktena utåt för denna satsning, där de delar sina personliga tacorecept.
Målet med kampanjen är att öka medvetenheten kring Special Olympics och dess arbete för att synliggöra potentialen hos individer med intellektuell funktionsnedsättning.
”Tacon är en inkluderande rätt som kan anpassas efter var och ens tycke och smak, precis som idrotten är öppen för alla, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Det är ett sätt att visa att våra atleter kan inspirera både på och utanför planen,” säger hon.
Kampanjen har skapats för att passa Metas plattformar och har utvecklats av pr-byrån Redgert Comms. Kampanjansvarig på Coca-Cola är hon.
Denna kampanj är en del av en större satsning på Special Olympics som kommer att genomföras digitalt, i butik och utomhus.