Camphouse rapporterar förlust trots långsiktig plan
Publicerad oktober 3, 2025
Publicerad oktober 3, 2025

Camphouse, tidigare känd som Mediatool, redovisar en förlust på 33,8 miljoner kronor för 2024. Enligt företagets VD är detta en del av den plan som har lagts för tillväxt. Samtidigt genomförs personalnedskärningar.
Förra året uppgick förlusten till 8,8 miljoner kronor, men VD:n Alexander Högman betonar att bolaget har en långsiktig strategi. 
– Vi är ett tillväxtbolag och har en långsiktig plan och finansiering för det, säger han.
Högman framhäver den globala expansionen som en faktor för de ökade kostnaderna. 
– Vi har en väldigt modern och uppskattad produkt som vi säljer globalt nu. Så det är helt enkelt en större investering när man går ut på den globala marknaden, förklarar han.
Trots den tuffa ekonomiska situationen bekräftar VD:n att personal har sagts upp. 
– Det stämmer att vi gör lite omstrukturering och att vi ändrat mot vem vi säljer till, säger han.
Uppgifter tyder på att omkring tio procent av personalen i Stockholm har fått uppsägning, vilket VD:n inte vill bekräfta. 
– Jag vill inte gå in på detaljer. Vi är i en process med anställda som blivit påverkade, säger han.