X
Nordic region's business magazine • oktober 5, 2025
gmsa NEWS
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
Prenumerera
Logga in
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring

Branschnyheter: Senaste rekryteringarna inom reklam och kommunikation

Publicerad oktober 5, 2025

Under perioden 29 september till 4 oktober presenterar Resumé de senaste förändringarna inom reklam, kommunikation och marknadsföring. Camp David har anställt två nya regissörer:


Matilda Bakke, med erfarenhet inom mode och internationell reklam, har arbetat med premiumbilmärken och är känd för att kombinera precision med lekfull nyfikenhet.


Efter en tid i Los Angeles har Carl Larsson nu återvänt till Sverige. Han har tidigare arbetat på reklambyrån Battery med kunder som Warner Brothers Games och EA Games.


Fanny & Alexander rekryterar Erick Love Lundqvist och Gabriel Gezaw, två prisbelönta regissörer med erfarenhet från både reklamfilm och dramaproduktion. De har arbetat med Volvo, Coca-Cola och Electrolux.


Sanna Landaboure Lengholm, med erfarenhet från Einride och Weber Shandwick New York, blir ny Creative Director på Kid. Hon ska utveckla det kreativa erbjudandet med innovativa idéer.


André Frisk, tidigare senior rådgivare, blir head of technology på Geelmuyden Kiese Group och kommer leda tech-erbjudandet i Sverige, Norge och Danmark.


Kjersti Thornéus ansluter till Sambla Group som Chief Product & Technology Officer för att öka innovation och kundfokus.


Rud Pedersen Communications byter namn till The Stockholm Project och rekryterar Nicklas Berild Lundblad, med bakgrund från Google och Stripe, samt Mårten Lundberg, tidigare kommunikationsdirektör på Tre.


Johannes Hylander avgår som managing partner på New Republic. Mattias Keresztesi tar över vd-rollen, medan Johannes stannar kvar på byrån.


Relevance Communication Nordic AB förstärker sitt team med Petter Eckerbom som ny tech lead, med omfattande erfarenhet som fullstack-utvecklare.


Madeilene Södarv rekryteras av NE som ny marknads- och säljchef för att stärka företagets position inom kunskap och kundupplevelse.


Designbyrån Silvers systerbolag, Silver+, växer och anställer Joacim Winqvist som craft director och Josefine Enelid Roos som business director för att leda verksamhetens erbjudande.


Pr-byrån Arena Opinion rekryterar Vanessa Marko som ny press- och pr-strateg, med erfarenhet från Socialdemokraterna i EU-parlamentet.


Stockholmsagenturen CharlieCharlie stärker sitt team med formgivaren Lotta Kühlhorn.

Mest lästa
  1. Ulrika Ek lämnar sitt uppdrag på Relatable

  2. Osäkerhet i AI och SEO: En komplex verklighet

  3. Zara implementerar AI för att optimera sin verksamhet

Fler intressanta artiklar

Årsöversikt över reklam och kampanjer 2025

Publicerad december 19, 2025

Den avslutande delen av Debrief-podden är nu här. I det senaste avsnittet tas flera intressanta ämnen upp. ✔ En djuplodande berättelse om reklamaren bakom den berömda Rudolf, med en röd…

PR-strategier och mediegranskningar: En djupdykning i Ica-affären

Publicerad december 19, 2025

Finns det en avsiktlig PR-strategi bakom Kalla Faktas avslöjande av Icas prismanipulation inför PRO:s matpriskontroller? Dagligvarunytt hävdar att Axfood har försökt styra medietäckningen. TV4 förnekar dock detta och vill inte…

Ingrid genomgår varumärkesförnyelse för att stödja framtida expansion

Publicerad december 18, 2025

Ingrid har snabbt etablerat sig som en betydande aktör inom energisektorn. Bolaget, som grundades 2022, erbjuder avancerade teknologiska lösningar för elnätet och har beslutat att genomgå en betydande varumärkesförändring.Företaget, som…

Sverige i behov av att omvärdera fysisk kommunikation

Publicerad december 18, 2025

Den globala utvecklingen inom varumärkesupplevelser skyndar på, och Sverige riskerar att halka efter om inget görs, menar Onemotions vd. Generationsskiften visar att Gen Z och Millennials avviker från sociala medier…

Fler svenskar vänder sig till AI för informationssökning

Publicerad december 18, 2025

En aktuell studie från Insight Intelligence visar att 46 procent av svenskarna väljer att använda AI för att söka information istället för att googla. Utvecklingen av AI går snabbt, och…

Newsec inleder varumärkesstrategi med Hummingbirds

Publicerad december 18, 2025

Fastighetskonsultbolaget Newsec har påbörjat en omfattande strategi för att utveckla sitt varumärke, vilket framgår av ett pressmeddelande. Byrån Hummingbirds har anlitats för att leda detta arbete. Newsec rankas som ett…

Region Skåne satsar på kommunikationsbyråer och grafisk design

Publicerad december 18, 2025

Region Skåne har inlett två parallella upphandlingar för att förbättra sin kommunikation – en riktar sig mot fullservicebyråer och den andra mot grafisk formgivning. Tillsammans kan dessa ramavtal uppgå till…

Regeringen diskuterar Meta och annonsering inför valet

Publicerad december 18, 2025

Det har nyligen uppdagats att Meta stoppat Valmyndighetens annonser inför de kommande valen, vilket beror på nya EU-regler kring politisk reklam. För att undvika höga böter har både Meta och…

Förväntningar på marknadsföring 2026: Utmaningar och möjligheter

Publicerad december 17, 2025

Erik Modig uttrycker sina förhoppningar inför 2026 och påpekar vikten av god marknadsföring. Han inleder med en reflektion kring marknadsavdelningens förändrade roll och vikten av att inte enbart fokusera på…

Typografi och dess dolda politiska betydelser

Publicerad december 17, 2025

För att förstå typografins påverkan kan man genomföra ett enkelt experiment: skicka ett meddelande i ENDAST VERSALER. Orden förblir desamma, men reaktionen förändras, skriver hon säger.USA:s utrikesdepartement har beslutat att…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Klarna
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Meta
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
  • Marknadsföring
  • Kommunikation
  • Medianyheter

Mediainsikt

  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt

Mediainsikt

Torshamnsgatan 27

164 40 Kista

Org nr 559526-7575

mail Created with Sketch Beta.