Boo Energi initierar livräddande kampanj
Publicerad oktober 6, 2025
Publicerad oktober 6, 2025

Boo Energi strävar efter att gå längre än traditionella elavtal genom att bidra med livräddande insatser. I samband med sin första kampanj på 105 år har företaget valt att placera ut hjärtstartare. Tidigare i våras samarbetade de med Kid Collective, vilket resulterade i lanseringen av kampanjen: ”Vår energi går till din energi”.
Företaget erbjuder 100 procent förnybar energi, och kampanjen syftar till att underlätta för invånarna i Nacka och Värmdö att göra kloka energival. Elskåp har målats i orange, vilket symboliserar kampanjens budskap, men en central del är också placeringen av hjärtstartare vid deras nätstationer.
Årligen drabbas cirka 10 000 personer av plötsligt hjärtstopp i Sverige, varav de flesta inträffar utanför sjukhus. Snabb tillgång till hjärtstartare kan avsevärt öka överlevnadschanserna, men många är begränsade till dagtid.
– Vår energi går till din energi. Ibland väldigt bokstavligt. Vi ska finnas där för Nacka- och Värmdöborna, inte bara med bra elavtal och ett stabilt elnät, utan också genom att använda våra ytor smart. Med hjärtstartare på våra nätstationer hoppas vi att fler kan agera snabbt vid ett hjärtstopp, säger hon.
Kampanjens lokala fokus är tydligt i de valda medierna: sociala medier, lokalpress, på elskåp samt i OOH/DOOH där många har platsspecifika budskap. Det är en strategisk satsning för att stärka företagets koppling till samhället.