X
Nordic region's business magazine • augusti 26, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Björn Ranelid deltar i ny kampanj för Stryktipset

Publicerad augusti 26, 2025

Författaren Björn Ranelid är nu en del av Stryktipsets nyaste kampanj. Med en imponerande samling av omkring 40 böcker, däribland den Augustprisade ”Synden”, är han också en bekant ansikte i tv-rutan. I sin senaste roll bidrar han med novellsamlingen ”Tretton”, som skildrar allt från legendariska mål till intensiva rivaliteter.


”Fotbollen talar alla världens språk. Fotbollen behöver inget visum eller pass när den rullar över alla gränser på jorden. Jag krymper jordklotet till en fotboll och låter den förvandlas till en liten ärta i domarens pipa. Nu kan matchen börja,” säger han.


Kampanjen har utvecklats i samarbete med reklambyrån Perfect Fools och Tre Kronor Media, där den förstnämnda har varit Stryktipsets reklambyrå i åtta år.


SJ:s styrelseordförande Kenneth Bengtsson har nu fått kritik för ett uttalande där han kopplade ihop vd:n Monica Lingegårds ålder med hennes avsked. Detta yttrande, som framfördes i en intervju med Dagens industri, har väckt stor uppståndelse.


Efter att ha fått mothugg har han nu backat från sina ord och klargjort att åldern inte var en faktor i beslutet. ”Mitt uttalande om ”födelsebevis” i samband med SJ:s vd:s aviserade avgång blev ju ovanligt korkat från min sida,” skriver han.


Skandia har nyligen ingått ett avtal som huvudsponsor för Svenska basketbollförbundet, vilket är ett steg för att stärka konkurrenskraften inom svensk basket och stödja landets talanger.


Donald Trump har hotat med hämndtullar på teknik i ett inlägg på Truth Social, där han uttrycker att digitala skatter och lagstiftning skadar amerikansk teknik. Han uppmanar länder att justera sina lagar till förmån för amerikanska företag, annars blir det tullar.


En manager och bokare som är aktiv med många svenska artister står anklagad för svindleri, enligt ”Kulturnyheterna” i SVT. SVT har talat med 16 personer som uppger att de blivit av med pengar, däribland poeten Bob Hansson, som saknar mellan 70 000 och 100 000 kronor.


Musikerförbundet varnar sina medlemmar för att samarbeta med denne manager, som nekar till anklagelserna.

Mest lästa
  1. Kreativitet i den svenska reklambranschen: Utmaningar och perspektiv från en expat

  2. Mjällby AIF:s framgångssaga – en unik strategi för att bygga sitt varumärke

  3. Kreativa Halloweenkampanjer från ledande varumärken

Fler intressanta artiklar

Cdon i skandal igen med blackface-dräkt – WPP sänker prognos och Netflix utvärderar bud

Publicerad oktober 31, 2025

Cdon har återigen hamnat i rampljuset efter att en maskeraddräkt med blackface har lagts ut för försäljning. Dräkten, som kallas ”African man”, har funnits på sajten tidigare och såldes även…

Fem psykologiska strategier marknadsförare bör överge

Publicerad oktober 31, 2025

Den årliga shoppinghändelsen Black Friday närmar sig, och Niklas Laninge, psykolog på Opti, framhäver fem psykologiska strategier som marknadsförare bör överge innan de blir kontraproduktiva. Som expert på ekonomiska beteenden…

Omnicoms beslut kan påverka byrålandskapet i Sverige

Publicerad oktober 31, 2025

Nord DDB är en betydande aktör på den nordiska reklamscenen. Rykten cirkulerar nu om att Omnicom planerar att avskaffa DDB-varumärket efter sin affär med IPG, vilket skulle kunna leda till…

Svenskar och deras digitala arv: En klyfta mellan oro och handling

Publicerad oktober 31, 2025

Trots att många svenskar är medvetna om vikten av sitt digitala arv, visar en ny rapport att få har vidtagit åtgärder. Enligt Internetstiftelsens rapport ”Sociala medier efter döden” är det…

Kritik mot nya prisregler: Ulf Mazur efterlyser förändring

Publicerad oktober 30, 2025

Ulf Mazur, vd för Matpriskollen, riktar skarp kritik mot de nya prisinformationslagarna och deras inverkan på multikampanjer. Jämförelsesajtens data visar att detta har påverkat marknaden negativt. ”Då har vi landat…

Kvant-AI: Hur företag kan förbereda sig för framtiden

Publicerad oktober 30, 2025

Enligt en ny rapport från SAS och Coleman Parkes anser 93 procent av marknadschefer att de ser en positiv avkastning på sina investeringar i AI. Utvecklingen inom AI går snabbt,…

Emily Dahl diskuterar sin nya serie om mode och konsumentmedvetenhet

Publicerad oktober 30, 2025

Modeexperten Emily Dahl, känd som ”Modemassakern”, gästade nyligen Debrief och presenterade sin kommande SVT-serie ”Modeinferno” som har premiär på torsdag.I programmet diskuterar hon hur konsumentjournalistik har minskat och vikten av…

Stockholms filmfestival lanserar ny kampanj med oväntade inslag

Publicerad oktober 30, 2025

Stockholms filmfestival har nu presenterat sin marknadsföringskampanj för den kommande festivalen, som inleds den 5 november. Årets upplaga, den 36:e i ordningen, har fått sin kampanj utformad av byrån Rocket…

Sammeli: Talanghantering i svenska företag behöver moderniseras

Publicerad oktober 30, 2025

Att identifiera, utveckla och behålla talanger är avgörande för organisationers framgång. Enligt entreprenören Carl Fredrik Sammeli har många företag svårt att frigöra medarbetarnas fulla potential.I en intervju i Kommunikationspodden berättar…

Amazon stödjer damhockey med donationer till unga spelare

Publicerad oktober 30, 2025

SDHL:s huvudpartner, Amazon Sverige, strävar efter att främja ishockey för unga flickor. I ett nytt initiativ donerar företaget utrustning till tre ungdomslag för att stödja deras spelande.Genom en opinionsundersökning, utförd…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.