BBDO Nordics tar över kommunikation för Hundstallet
Publicerad november 21, 2025
Publicerad november 21, 2025

BBDO Nordics har utsetts till Hundstallets nya kommunikationsbyrå. Hundstallet, som grundades 1908, fokuserar på att ge skydd åt övergivna hundar. Organisationen har identifierat ett växande behov av omplacering och stöd för dessa djur, vilket gör att de behöver utöka sin räckvidd och öka medvetenheten.
Efter en noggrant genomförd pitch har BBDO Nordics vunnit uppdraget.
– Det finns så mycket talang och kreativitet bland byråerna i Sverige i dag och vi har haft goda samtal. Just BBDO besitter den strategiska och innovativa talangen som vårt team behöver för nästa steg i arbetet med kommunikationskoncept och kampanjarbete. Alla delarna i form av strategi, förståelse för Hundstallets uppdrag, kreativitet och personkemi finns där, berättar hon.
Johnny Kroneld, kommunikations- och insamlingschef på Hundstallet, i ett pressmeddelande. BBDO ser fram emot att arbeta med en organisation som engagerar många av deras medarbetare.
– Vi är ett gäng hundälskare på BBDO – totalt har vi ungefär tio hundar som frekventerar våra kontor. Därför känns det väldigt kul för oss att få jobba med en organisation som ligger många av oss varmt om hjärtat, säger hon.
Jenny Wikman, business director på BBDO Nordics, i pressmeddelandet.