BBDO Nordics rapporterar ökad byråintäkt under 2024
Publicerad Juli 29, 2025
Publicerad Juli 29, 2025
BBDO Nordics redovisar en tydlig uppgång i både byråintäkter och omsättning under 2024 jämfört med föregående år.
Årsredovisningen visar att byråintäkten ökade med nära tre miljoner kronor till 100 miljoner kronor och att omsättningen steg till 170,8 miljoner från 165 miljoner kronor.
Utvecklingen under 2022–2023 var marginell, men byrån har under flera år successivt ökat sin verksamhet och genomfört kontinuerliga expansioner.
I början av 2025 meddelades att mångårige vd:n Erik Årnell lämnar för konkurrenten Åkestam Holst och att Anna Lennström tillträder som tillförordnad vd under rekryteringen.
Anna Lennström beskriver framgångsfaktorerna:
”Vi har lyckats hålla vår position på en svag marknad, vilket jag skulle säga är ett styrkebesked. Vi har många ambitiösa och talangfulla medarbetare som levererar smarta lösningar på svåra utmaningar. Att vi lyckas som byrå beror till väldigt stor del på starka individuella insatser från alla i leveranser till kunder,” säger Anna Lennström.
På frågan om utvecklingens drivkrafter kommenterar hon:
”Vi är starka inom B2B och B2C, jag tror att många uppdragsgivare i dagens konjunkturläge vill ha mycket för varje investerad krona. Då är vi en bra byrå eftersom vi har så många specialister och det har varit en framgångsfaktor,” säger hon.
Rörelseresultatet uppgick till 14,6 miljoner kronor med en soliditet på 20 procent. Antalet anställda ökade från 73 till 74 under året och 11,7 miljoner kronor av vinsten delas ut till aktieägarna.
Bland de nya kunder som byrån har adderat under året återfinns ICA, Ramlösa, Rädda Barnen och Swedavia.
Inför 2025 framhåller hon:
”Vi ska fortsätta bygga ett starkt erbjudande till alla våra kunder över våra tre kontor. Till hösten välkomnar vi även BBDO Nordics nya VD. Det ser vi mycket fram emot,” säger hon.