Återta kontrollen över kundupplevelsen i en AI-driven värld
Publicerad oktober 21, 2025
Publicerad oktober 21, 2025

När artificiell intelligens förändrar nätshoppingen strävar Ecom ID efter att återföra kontrollen till varumärkena. Med en ny AI-agent avser de att göra shoppingupplevelsen både mer personlig och effektiv, samt minska risken för att kunder vänder sig till externa plattformar.
– Om Chat GPT lyckas med sin ambition om att alla köpresor ska börja och sluta i deras chatt, kommer varumärkenas egna sajter att bli obesökta, säger hon.
Oscar Rundqvist, grundare av Ecom ID, har tidigare lett H&M:s digitala kundupplevelse. Ecom ID hjälper detaljhandelsföretag att skapa mer träffsäkra köpupplevelser och därigenom minska antalet returer.
Flera välkända varumärken, såsom & Other Stories och Björn Borg, använder redan Ecom ID:s lösningar, som också har fått internationell uppmärksamhet genom att utses till ett av Fast Companys mest innovativa företag.
Nu lanserar Ecom ID en ny funktion kallad