Allente introducerar nytt reklamkoncept för underhållning
Publicerad december 16, 2025
Publicerad december 16, 2025

Allente har nyligen lanserat ett nytt reklamkoncept med titeln ”En värld av underhållning”, vilket syftar till att förtydliga tv-leverantörens profil. Med det tidigare konceptet ”Kungen av underhållning” har företaget redan byggt sin varumärkeskännedom. Nu vill man istället framhäva det rika innehållet som erbjuds.
– Nu är det dags att visa vad vi verkligen står för: enkel tillgång till allt det innehåll våra kunder älskar, samlat på ett ställe, säger hon.
De nya reklamfilmerna tar tittarna på en fantasifull resa genom olika genrer. En tv-soffa är scenen för möten med drakar, riddare, gulliga kaniner och sporthjältar. Det första fokuset i kampanjens reklamfilmer är sportinnehållet såsom Champions League, Premier League och vintersporter.
Kampanjen kommer att synas både digitalt och i print, samt i Allentes egna kommunikationskanaler.
– Konceptet ger oss en chans att visa aktuellt innehåll från våra innehållspartners. Det kan vara en premiär, en lansering, eller som nu, stora mästerskap eller en aktuell sportsäsong, säger hon.
Det nya konceptet är resultatet av ett samarbete mellan Allentes interna team och Kurppa Hosk, där produktionsbolaget Fanny & Alexander står bakom filmerna.