AI skapar framtidens hotellupplevelse med The Dock
Publicerad september 18, 2025
Publicerad september 18, 2025

Hur kan man marknadsföra ett hotell som ännu inte är färdigt? För hotellet The Dock i Södertälje har svaret blivit en AI-genererad kampanjfilm som bjuder in till en plats som fortfarande är under utveckling.
Filmen visar en hissfärd genom hotellets olika våningar, där varje stopp öppnar dörrar till nya upplevelser och möten. Trots att hotellet inte invigs förrän den 19 november, ger kampanjen redan nu en försmak av framtiden.
För att visualisera det kommande hotellet, där byggnadsarbetet fortfarande pågick, samarbetade PR-byrån Assefa och den nya byrån Tinktur med AI-studion Synthetic White. Tillsammans skapade de en kampanjfilm helt utan statister, filmteam eller kuliss.
”Vi skrev manus, gjorde moodboards och formade karaktärer, precis som i en vanlig produktion. Sedan lät vi AI jobba,” säger hon.
Kampanjen, på uppdrag av Winn Hotel Group, lanseras den 16 september i sociala medier och på digitala skärmar.