X
gmsa news
Nordic region's business magazine • Augusti 1, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
http://gmsa%20news

Snapchat och caia väver samman digitala och fysiska modeupplevelser

Publicerad Augusti 1, 2025

Snapchat har för första gången lanserat en utomhuskampanj i Danmark under Copenhagen Fashion Week i nära samarbete med det danska modevarumärket Rotate och skönhetsföretaget Caia. Genom över 180 aktiveringar i det offentliga rummet och nyskapande AR-lösningar vill kampanjen erbjuda både digital och fysisk interaktion.


Camilla Bastin, marknadschef på Caia, framhåller i ett pressmeddelande att:

”Vi är glada över samarbetet med Snapchat i projektet Caia x Rotate under Copenhagen Fashion Week. Samarbetet har en tydlig edge och omfattar flera plattformar. Med över 180 utomhusaktiveringar i stadsmiljön och ett exklusivt AR-filter inspirerat av kollektionen skapas lekfulla och engagerande ögonblick där skönhet och teknik möts på ett nytt sätt,” säger hon.


Projektet omfattar även skräddarsydda AR-linser som släpps i appen samtidigt som Caia etablerar en pop-up-butik i Rotates flaggskeppsbutik mitt i Köpenhamn. För första gången visas skönhetsmärket fysiskt i Danmark, vilket ger målgruppen en närmare upplevelse av varumärket och tekniklösningarna.


Pia Tandrup, nordenchef på Snapchat, betonar hur AR-linserna bidrar till nya upplevelser och räckvidd:

”Med avancerad AR-teknik förvandlar vi modeinspiration till interaktiva, levande upplevelser som gör modet mer tillgängligt, personligt och engagerande. Vår pop-up-butik är noggrant placerad mitt i hjärtat av Köpenhamn. Samtidigt ger vårt specialdesignade filter hela vår community möjlighet att delta, oavsett var de befinner sig,” säger hon.

Mest lästa
  1. Hur kortade arbetsveckor påverkar byråernas resultat och hållbarhet

  2. Stendahls redovisar fallande byråintäkt och minskat rörelseresultat

  3. Google inför ai-baserad åldersverifiering

Fler intressanta artiklar

Snapchat och caia väver samman digitala och fysiska modeupplevelser

Publicerad August 1, 2025

Snapchat har för första gången lanserat en utomhuskampanj i Danmark under Copenhagen Fashion Week i nära samarbete med det danska modevarumärket Rotate och skönhetsföretaget Caia. Genom över 180 aktiveringar i…

Pr-expertens ai-thriller om teknikens gränser

Publicerad August 1, 2025

Efter två decennier i kommunikations- och tekniksektorn debuterar Martin Sjögren som skönlitterär författare med en spänningsroman som utforskar artificiell intelligens, rymdteknik och konsekvenserna av en för snabb teknikutveckling.– Finns ett…

Wenderfalck stärker tillväxten 2024 trots lägre marginal

Publicerad July 31, 2025

Pr-byrån Wenderfalck redovisar en fortsatt tillväxt 2024 efter rekordåret 2023, med ökade intäkter men en marginell sänkning av rörelseresultatet.Året 2024 inleddes med att omsättningen steg till 63 miljoner kronor, vilket…

När ai tar över sammanfattningen

Publicerad July 31, 2025

AI:s förmåga att sammanfatta stora textmängder kan ge snabb översikt men riskerar att sudda ut viktig nyans i kommunikationen. Idag presenteras svar direkt i sökresultat istället för att leda användaren…

Samuel l. jackson lanserar tångsnacks från vattenfalls havsbaserade vindkraft

Publicerad July 31, 2025

Vattenfall har i samarbete med skådespelaren Samuel L. Jackson tagit fram ett nytt snack av tång som odlas mellan turbiner i sina havsbaserade vindkraftsparker. Produkten kommer att produceras i begränsad…

Esmeraldas syskon invänder mot varumärkesskydd av smeknamnet

Publicerad July 31, 2025

Esmeraldas bröder och systrar ifrågasätter Melinda Jacobs patentansökan för att registrera dotterns smeknamn som varumärke.Dottern har i familjen ofta kallats så här:”Lilla hjärtat”I ett yttrande till Patent- och registreringsverket framhäver…

Imponerande resultat driver metas aktieuppgång

Publicerad July 31, 2025

Meta presenterade ett resultat per aktie om 7,14 dollar, vilket överträffade analytikernas förväntade 5,92 dollar.Intäkterna för perioden uppgick till 47,5 miljarder dollar, jämfört med prognoserna på 44,8 miljarder.Företaget förutser att…

Stark utveckling för kid collective efter byråfusion

Publicerad July 31, 2025

Kid Collective bildades genom en sammanslagning av de oberoende byråerna Volt och Familjen efter ett utmanande 2023. Fusionen resulterade i en stärkt plattform som nu avslutat sitt första räkenskapsår med…

Guess lanserar första ai-modellen i vogue – kritiken växer

Publicerad July 30, 2025

I augustinumret av Vogue presenterade modemärket Guess en annons med en modell skapad helt via artificiell intelligens. Det är första gången som en sådan digital konstruktion syns i tidningen.Bilden visar…

Amazon drar sig ur google shopping-auktioner

Publicerad July 30, 2025

Amazon har under veckan avbrutit budgivningen på google shopping-annonser efter en gradvis nedtrappning det senaste året.Då en av de tyngsta aktörerna lämnat fältet kan andra annonsörer förvänta sig lägre klickkostnader…

Arkiv

  • August 2025
  • July 2025

Kategorier

  • Byrå samarbete
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter

Test

http://gmsa%20news
http://gmsa%20news
GMSA NEWS
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt
  • Integritetspolicy
  • Cookies
mail Created with Sketch Beta.