X
gmsa news
Nordic region's business magazine • Juli 31, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
http://gmsa%20news

Samuel l. jackson lanserar tångsnacks från vattenfalls havsbaserade vindkraft

Publicerad Juli 31, 2025

Vattenfall har i samarbete med skådespelaren Samuel L. Jackson tagit fram ett nytt snack av tång som odlas mellan turbiner i sina havsbaserade vindkraftsparker. Produkten kommer att produceras i begränsad skala och delas ut till särskilt inbjudna provsmakare.


Reklamfilmen inleds med att Jackson ironiserar över vanliga negativa uttalanden om vindkraftverk för att fånga publikens uppmärksamhet.

”Vem säger sånt strunt?”, Samuel L. Jackson säger.

”Så vad blir det? motherf*ckin” vindkraftverk eller motherf*ckin” vindkraftverk?”, han säger.


I den danska parken Vesterhav Syd odlas tång på rep mellan turbinerna. Den skördade tången ingår i snacksen med namnet ”Wind Farmed Seaweed Snacks” och kommer inte att säljas kommersiellt utan delas ut till särskilt utvalda mottagare.


Vattenfall vill bredda bilden av vad vindkraftverk kan ge bortom elproduktionen och lyfta fram potentialen under turbinerna.

”– Det finns en enorm potential i fossilfria energianläggningar bortom själva elproduktionen. Målet här var att lyfta fram en mindre känd fördel, möjligheterna under turbinerna,” Monica Holmvik Persdotter säger.


För att tydliggöra projektets betydelse har skådespelaren med marinbiologisk bakgrund engagerats som ambassadör.

”– Jag trodde aldrig att jag skulle stå och promota vindkraftverk och tångsnacks, men här är vi, och jag är helt för det. Med det här initiativet fick vi chansen att utmana människors uppfattningar om vindkraftverk och lyfta ett viktigt projekt som visar vad dessa jättar till havs faktiskt kan ge oss, bortom fossilfri el,” han säger.


Kampanjen lanseras på Vattenfalls huvudmarknader i Storbritannien, Sverige, Finland, Tyskland och Nederländerna. Reklamen kommer att synas i en mix av kanaler, såsom TV, bio, onlinevideo, utomhusreklam och print med OMD Sverige som ledande mediebyrå.

Mest lästa
  1. Hur kortade arbetsveckor påverkar byråernas resultat och hållbarhet

  2. Stendahls redovisar fallande byråintäkt och minskat rörelseresultat

  3. Google inför ai-baserad åldersverifiering

Fler intressanta artiklar

Snapchat och caia väver samman digitala och fysiska modeupplevelser

Publicerad August 1, 2025

Snapchat har för första gången lanserat en utomhuskampanj i Danmark under Copenhagen Fashion Week i nära samarbete med det danska modevarumärket Rotate och skönhetsföretaget Caia. Genom över 180 aktiveringar i…

Pr-expertens ai-thriller om teknikens gränser

Publicerad August 1, 2025

Efter två decennier i kommunikations- och tekniksektorn debuterar Martin Sjögren som skönlitterär författare med en spänningsroman som utforskar artificiell intelligens, rymdteknik och konsekvenserna av en för snabb teknikutveckling.– Finns ett…

Wenderfalck stärker tillväxten 2024 trots lägre marginal

Publicerad July 31, 2025

Pr-byrån Wenderfalck redovisar en fortsatt tillväxt 2024 efter rekordåret 2023, med ökade intäkter men en marginell sänkning av rörelseresultatet.Året 2024 inleddes med att omsättningen steg till 63 miljoner kronor, vilket…

När ai tar över sammanfattningen

Publicerad July 31, 2025

AI:s förmåga att sammanfatta stora textmängder kan ge snabb översikt men riskerar att sudda ut viktig nyans i kommunikationen. Idag presenteras svar direkt i sökresultat istället för att leda användaren…

Samuel l. jackson lanserar tångsnacks från vattenfalls havsbaserade vindkraft

Publicerad July 31, 2025

Vattenfall har i samarbete med skådespelaren Samuel L. Jackson tagit fram ett nytt snack av tång som odlas mellan turbiner i sina havsbaserade vindkraftsparker. Produkten kommer att produceras i begränsad…

Esmeraldas syskon invänder mot varumärkesskydd av smeknamnet

Publicerad July 31, 2025

Esmeraldas bröder och systrar ifrågasätter Melinda Jacobs patentansökan för att registrera dotterns smeknamn som varumärke.Dottern har i familjen ofta kallats så här:”Lilla hjärtat”I ett yttrande till Patent- och registreringsverket framhäver…

Imponerande resultat driver metas aktieuppgång

Publicerad July 31, 2025

Meta presenterade ett resultat per aktie om 7,14 dollar, vilket överträffade analytikernas förväntade 5,92 dollar.Intäkterna för perioden uppgick till 47,5 miljarder dollar, jämfört med prognoserna på 44,8 miljarder.Företaget förutser att…

Stark utveckling för kid collective efter byråfusion

Publicerad July 31, 2025

Kid Collective bildades genom en sammanslagning av de oberoende byråerna Volt och Familjen efter ett utmanande 2023. Fusionen resulterade i en stärkt plattform som nu avslutat sitt första räkenskapsår med…

Guess lanserar första ai-modellen i vogue – kritiken växer

Publicerad July 30, 2025

I augustinumret av Vogue presenterade modemärket Guess en annons med en modell skapad helt via artificiell intelligens. Det är första gången som en sådan digital konstruktion syns i tidningen.Bilden visar…

Amazon drar sig ur google shopping-auktioner

Publicerad July 30, 2025

Amazon har under veckan avbrutit budgivningen på google shopping-annonser efter en gradvis nedtrappning det senaste året.Då en av de tyngsta aktörerna lämnat fältet kan andra annonsörer förvänta sig lägre klickkostnader…

Arkiv

  • August 2025
  • July 2025

Kategorier

  • Byrå samarbete
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter

Test

http://gmsa%20news
http://gmsa%20news
GMSA NEWS
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt
  • Integritetspolicy
  • Cookies
mail Created with Sketch Beta.