X
Nordic region's business magazine • juli 25, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Ytterligare chef lämnar Volvo Cars efter historiskt sparpaket

Publicerad juli 25, 2025

I våras presenterade Volvo Cars sitt hittills största sparpaket, vilket innebar att 3 000 tjänster skulle avvecklas.


Kort därefter bekräftades att globala varumärkeschefen Andreas Malm lämnar företaget. Nu meddelar även den globala marknadschefen Kajsa Dahlberg Gardiner att hon går vidare.


Kajsa Dahlberg Gardiner har under sina åtta år på företaget innehaft flera ledande marknadsroller och senast lett arbetet med den globala marknadsföringsmodellen.


På LinkedIn skriver hon att hon nu vänder blad inför nya utmaningar.


”Det har varit en otrolig resa – att bidra till Volvo Cars roll i att omvandla bilindustrin genom nya affärs- och verksamhetsmodeller.”


”Jag har haft förmånen att utforma den globala marknadsföringsmodellen och driva betydande interna förändringar i hela organisationen.”


”Längs vägen har jag lärt mig av och samarbetat med några av de mest begåvade och passionerade människorna jag någonsin arbetat med.”


”Jag är djupt tacksam för varje utmaning, genombrott och samtal som format både företaget – och mig”, skriver hon, Kajsa Dahlberg Gardiner


Innan sin tid på Volvo Cars ansvarade Kajsa Dahlberg Gardiner för marknadsföring på McDonald”s och har även suttit i styrelsen för IAB Sverige.

Mest lästa
  1. Sandvik visar behovet av hållbar gruvdrift med elbilen eNimon

  2. Ikeas kampanj: När känslor blir marknadsföring

  3. Samgående skapar stark aktör inom digital affärsutveckling

Fler intressanta artiklar
AI hjärna

Konkurrensens Pris: Reklam och Resultat i Fokus

Publicerad november 5, 2025

Telekomföretaget AT&T har inlett en rättslig process mot T-Mobile med anledning av påståenden om vilseledande annonsering. T-Mobile har enligt uppgifter tvingats korrigera sina reklamkampanjer flertalet gånger, vilket AT&T belyser i…

Paritee expanderar sin närvaro med förvärv av RPP Group

Publicerad november 5, 2025

Paritee, som är ägare av Geelmuyden Kiese, har nyligen genomfört ett förvärv av RPP Group, vilket stärker deras position i Bryssel. RPP Group, med sitt huvudkontor i Bryssel, har även…
rekryteringar

Löner på byråer: Hur står din ersättning sig?

Publicerad november 5, 2025

Har du rätt lön för ditt arbete?Tjänar dina tidigare klasskamrater från Berghs mer än du?Resumé Insikt presenterar en översikt av ersättningen på 230 svenska byråer.✓ Lönetoppen: Här tjänar du mest…

Framtiden för kreativ kommunikation i AI-eran

Publicerad november 4, 2025

Marknadsföraren John Wernbom reflekterar över hur AI påverkar produktionen av reklamfilmer. ”Oavsett om vi pratar Roy Andersson eller Jean-Claude Van Damme, så skulle dessa produktioner kanske vara omöjliga idag, som…

Polisanställd dömd för olovlig avbildning på Instagram

Publicerad november 4, 2025

En medarbetare vid Polismyndigheten har blivit dömd till dagsböter efter att ha publicerat en video från sin arbetsplats på Instagram. Hon befann sig i tjänst när inspelningen gjordes, men tingsrätten…

Zohran Mamdani: En ny väg för politisk kommunikation

Publicerad november 4, 2025

Att nå ut med politiska budskap via sociala medier kräver en strategi som resonerar med väljarna. I New York finns ett inspirerande exempel på detta i borgmästarkandidaten Zohran Mamdani, skriver…
rekryteringar

Region Stockholm utesluter ambulansen från ny rekryteringskampanj

Publicerad november 4, 2025

Region Stockholm har nyligen introducerat en arbetsgivarkampanj men har avvaktat från att inkludera ambulansverksamheten av rädsla för potentiell kritik. Detta beslut har enligt uppgifter orsakat irritation internt. Regionen hävdar dock…

Företagsansvar och barns rättigheter: En kritisk granskning av marknadsföring

Publicerad november 4, 2025

En ny rapport från Global Child Forum belyser positiva utvecklingar inom företagsansvar när det gäller barns rättigheter. Emellertid finns det ett område där resultaten är oroande: marknadsföring. Tillsammans med Boston…

UR:s nya identitet ska möta kunskapsbehov

Publicerad november 4, 2025

Målet är att öka medvetenheten om UR:s program och koppla dem till pålitlig kunskap i dagens informationsöverskott. Kid collective har tagit fram en ny varumärkesplattform och visuell identitet. Enligt ett…

Coca Cola presenterar julens reklam med AI och andra utmaningar

Publicerad november 4, 2025

Julstämningen är på väg tillbaka med Coca Colas senaste reklamfilm, som har fått namnet ”Refresh your holidays”. Denna reklamfilm är, precis som förra året, skapad med hjälp av AI, en…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.