Ytterligare chef lämnar Volvo Cars efter historiskt sparpaket
Publicerad Juli 25, 2025
Publicerad Juli 25, 2025
I våras presenterade Volvo Cars sitt hittills största sparpaket, vilket innebar att 3 000 tjänster skulle avvecklas.
Kort därefter bekräftades att globala varumärkeschefen Andreas Malm lämnar företaget. Nu meddelar även den globala marknadschefen Kajsa Dahlberg Gardiner att hon går vidare.
Kajsa Dahlberg Gardiner har under sina åtta år på företaget innehaft flera ledande marknadsroller och senast lett arbetet med den globala marknadsföringsmodellen.
På LinkedIn skriver hon att hon nu vänder blad inför nya utmaningar.
”Det har varit en otrolig resa – att bidra till Volvo Cars roll i att omvandla bilindustrin genom nya affärs- och verksamhetsmodeller.”
”Jag har haft förmånen att utforma den globala marknadsföringsmodellen och driva betydande interna förändringar i hela organisationen.”
”Längs vägen har jag lärt mig av och samarbetat med några av de mest begåvade och passionerade människorna jag någonsin arbetat med.”
”Jag är djupt tacksam för varje utmaning, genombrott och samtal som format både företaget – och mig”, skriver hon, Kajsa Dahlberg Gardiner
Innan sin tid på Volvo Cars ansvarade Kajsa Dahlberg Gardiner för marknadsföring på McDonald”s och har även suttit i styrelsen för IAB Sverige.