Svenska byråer hyllas på gima i london
Publicerad Juli 23, 2025
Publicerad Juli 23, 2025
Under torsdagskvällen tog svenska byråer hem två guld och två brons vid Global Influencer Marketing Awards i London.
Nine Agency belönades med guld i kategorin ”Boutique Influencer Marketing Agency”. Priset tilldelas byråer med under 20 anställda som har visat stark kompetens inom influencer marketing.
”utmärkt sig genom att leverera exceptionella strategier och kampanjer inom influencer marketing”.
”Vi har vuxit snabbt, men vi har aldrig tappat riktningen. Varje steg har burits av visionen att skapa kommunikation som syns, känns, konverterar och bygger långsiktig relevans. Det är i det arbetet vi hittat vår position, och nu får vi skörda frukten av den kompromisslösa ambition som drivit oss från start. För det är vi så glada och stolta.”, han säger
Nine Agency tog även brons i kategorin ”Best Use of Influencer Marketing i B2B” för sin kampanj med AJ Produkter.
”Det är otroligt ärofyllt att få globalt erkännande inom en så kreativt utmanande kategori som B2B. Med datadriven insikt och humor har vi med AJ Produkter samt Carina och Erik Berg skapat resultat i världsklass.”, hon säger
Cure Media belönades med guld i kategorin
”Best Sport, Wellness & Fitness Campaign”
med kampanjen
”Find Your Best Run”
för Intersport.
Cure Media tog också brons i kategorin
”Most Creative Campaign”
för kampanjen
”Pollen Goes Fashion”
för Kronans Apotek.
”Att vinna de här priserna är ett kvitto på vad som händer när höga ambitioner, skarp strategi och kreativ höjd möts. Det här är resultatet av genuina partnerskap och ett starkt fokus på att skapa verklig effekt.”, han säger
Global Influencer Marketing Awards är en årlig tävling i London med 35 kategorier som bedöms av en internationell jury från bland annat Meta, TikTok och Ogilvy.