Nine Agency tar hem guld och brons på GIMA i London
Publicerad Juli 18, 2025
Publicerad Juli 18, 2025
Nine Agency belönades med både guld och brons vid Global Influencer Marketing Awards i London, en höjdpunkt för influencerbyråer som visar framfötterna globalt.
Byrån tog hem guldet i kategorin ”Boutique Influencer Marketing Agency” som hedrar byråer med upp till 20 medarbetare. Juryns motivering löd:
”utmärkt sig genom att leverera exceptionella strategier och kampanjer inom influencer marketing”.
Jonas Westling, Head of Nine Agency, hyllar framgången och understryker engagemanget bakom priset:
”Vi har vuxit snabbt, men vi har aldrig tappat riktningen. Varje steg har burits av visionen att skapa kommunikation som syns, känns, konverterar och bygger långsiktig relevans. Det är i det arbetet vi hittat vår position, och nu får vi skörda frukten av den kompromisslösa ambition som drivit oss från start. För det är vi så glada och stolta, säger han.”
Byrån belönades även med brons i kategorin ”Bästa användning av Influencer Marketing i B2B” för kampanjen i samarbete med AJ Produkter.
Moa Edlund, Head of Campaign Operations, kommenterar utmärkelsen:
”Det är otroligt ärofyllt att få globalt erkännande inom en så kreativt utmanande kategori som B2B. Med datadriven insikt och humor har vi med AJ Produkter samt Carina och Erik Berg skapat resultat i världsklass, säger hon.”
Global Influencer Marketing Awards, förkortat GIMA, är en årlig tävling i London med 35 kategorier där en internationell jury från bland annat Meta, TikTok och Ogilvy utser vinnarna.