Netflix spår dubblerade annonsintäkter under året
Publicerad Juli 18, 2025
Publicerad Juli 18, 2025
Netflix meddelar i sin rapport för det andra kvartalet att man förväntar sig att dubbla sina annonsintäkter under året.
Streamingtjänsten har redan slutit partnerskap med flera av landets största mediebyråer.
”Vi är nöjda med resultatet, som ligger i linje med vårt mål att ungefär fördubbla annonsintäkterna i år. Kunderna är entusiastiska över vår växande räckvidd, den framgångsrika lanseringen av vår tekniska plattform samt vårt kommande programutbud.”, företaget skriver.
Under kvartalet ökade antalet reklamabonnenter med 16 procent och uppgick därmed till 94 miljoner användare.
Netflix har lanserat en egen plattform för annonsering och uppger att de inledande resultaten motsvarar förväntningarna, enligt en rapport från Adweek. Plattformen har utvecklats för att erbjuda förbättrad mätbarhet och mer riktad marknadsföring.
Texten har tidigare publicerats i Resumé och Dagens Media, två titlar inom Bonnier News Business.