X
Nordic region's business magazine • december 5, 2025
gmsa NEWS
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
Prenumerera
Logga in
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring

Ny vd rekryterad till reklambyrå med starka kreatörer

Publicerad december 5, 2025

Åsa Blomberg utses till vd för en ny reklambyrå som grundats av Johan Nerman och Björn Eklind. Hon har tidigare varit kommunikationschef hos Folkspel, en av byråns första kunder. Nerman och Eklind lämnade We are More för att inleda denna satsning i Göteborg under hösten 2024.


Blomberg, med över 30 års erfarenhet inom marknadsföring och PR, har arbetat med grundarna tidigare och innehar en stark bakgrund från både byrå- och kundsidan. Hon uttrycker:
”Johan och Björn är utan tvekan de bästa kreatörerna jag har arbetat med. Det kan vara utmanande att vara deras kund ibland, men det handlar om att deras ambition och känsla för vad som är bra reklam ligger på en väldigt hög nivå.”


Hon framhäver också sin längtan efter att återvända till byrålivet, där projektens varierande karaktär ger energi.
”Sedan har jag saknat konsultrollen, måste jag säga. Jag har saknat att arbeta på en byrå där man hela tiden vandrar mellan olika projekt och där ingen dag är den andra lik.”


Den nya strukturen innebär att grundarduon kommer att fokusera på den operativa verksamheten, medan Blomberg tar ansvar för kundrelationer och affärsutveckling.
”Vi har redan en anställd och nu kommer jag in, det visar att byråns erbjudande är attraktivt. Jag ser att vi kommer att växa under nästa år.”


Hon anser att marknaden, trots tidigare svårigheter, nu uppvisar tecken på tillväxt och att efterfrågan på kvalitetsreklam ökar. Den största utmaningen är att få kunderna att investera i bra reklam.
”Den största utmaningen är alltid att få uppdragsgivaren att våga satsa på bra reklam.”


Vad definierar då bra reklam? Blomberg förklarar:
”Bra reklam är emotionell kommunikation som också har bevisad effekt för uppdragsgivarens bestämda mål, oavsett om det handlar om att nå en ny målgrupp, stärka varumärkesassociationer, öka kännedomen eller driva försäljning.”

Mest lästa
  1. AIK:s nya årskort med svart pass lanseras

  2. Tanrevels strategiska PR-partnerskap i Norden

  3. AI:s påverkan på löner och kompetenskrav på arbetsmarknaden

Fler intressanta artiklar

Kritik mot Filmstadens nya biljettpriser

Publicerad december 11, 2025

Den nya prismodellen från Filmstaden har väckt stor uppmärksamhet under veckan, med många som ifrågasätter förändringen. Streamingtjänsten SF Anytime svarar nu med en kampanj som tydligt riktar sig mot sin…

Dansens kraft i företagskommunikation

Publicerad december 11, 2025

Jonny Boström från Move by Numbers utforskar hur dans kan göra torra ekonomiska koncept mer engagerande och skapa konkreta resultat. I det avslutande avsnittet av Kommunikationspodden delger han sin vision…

Uber Eats utforskar humor i ny reklamkampanj

Publicerad december 11, 2025

Uber Eats lanserar en serie av tio reklamfilmer under temat ”Get Almost, Almost Anything”. I dessa filmer får publiken se vardagliga föremål som salsa och chips omvandlas till humoristiska pappaskämt.I…

Aaron Kroon: Vikten av sårbarhet och ärlighet i ledarskap

Publicerad december 11, 2025

Aaron Kroon, vd och grundare av Black Batman, reflekterar över hur sårbarhet hos inflytelserika män uppfattas. Han påpekar att detta inte bara accepteras utan även uppskattas. Det finns en stark…

Navigera i det moderna medielandskapet

Publicerad december 11, 2025

År 2025 visade tydligt hur snabbt medielandskapet förändras, samtidigt som grundläggande principer består. Kraven på att nå rätt målgrupp med adekvata budskap har blivit mer kritiska, och att misslyckas kan…

Samsung lanserar innovativ realitybar i Stockholm

Publicerad december 10, 2025

Samsung har nu invigt Sveriges första realitybar på Nytorgsgatan 38 i Stockholm, vilket är en satsning av byrån Jung.För sportentusiaster har sportbarer länge varit en plats för gemenskap under matcher.Reality-tv…

Kritik mot McDonald’s AI-julkampanj leder till avbokning av video

Publicerad december 10, 2025

McDonald”s har blivit föremål för kraftig kritik efter sin senaste julreklam, som helt har skapats med hjälp av AI. Denna kampanj, som producerades i samarbete med byrån TBWA och produktionsbolaget…

Ny ledning inom Arenagruppen

Publicerad december 10, 2025

Silvia Kakembo har utsetts till vice vd på Arenagruppen. Under de senaste fem åren har hon verkat som byråchef på Arena Opinion. I sin nya position kommer hon att arbeta…

Lyko ber om ursäkt efter kampanjmissöde

Publicerad december 10, 2025

Lyko har blivit tvungna att be om ursäkt efter en kontroversiell kampanj som ledde till förvirring under Black Friday. Företaget placerade ut sina produkter, målade i svart, i konkurrenternas butiker.…
AI hjärna

Real Talk lanserar interaktiv julkampanj med AI-teknik

Publicerad december 9, 2025

AI-företaget Real Talk introducerar en innovativ kampanj för att följa upp fjolårets tomtetelefon. I den nya satsningen kan både barn och vuxna ringa tomten och hans vänner för att lösa…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Klarna
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
  • Marknadsföring
  • Kommunikation
  • Medianyheter

Mediainsikt

  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt

Mediainsikt

Torshamnsgatan 27

164 40 Kista

Org nr 559526-7575

mail Created with Sketch Beta.