Lyndsey Corona tar över ledarskapet för Ogilvy i USA
Publicerad november 19, 2025
Publicerad november 19, 2025

Ogilvy har utsett Lyndsey Corona som den nya verkställande direktören för sin verksamhet i USA. Hon kommer att leda WPP-byråns största marknad efter en tid av betydande förändringar i ledarskapet.
Utnämningen av Lyndsey Corona följer en rad ledarskapsbyten inom organisationen. I september lämnade tidigare globala vd:n Devika Bulchandani sin post för att bli operativ chef för WPP, vilket ledde till att Laurent Ezekiel, som tidigare var marknadschef för WPP och vd för Open X, tog över hennes roll, säger hon.
Ogilvy har, likt många andra kreativa byråer, mött svårigheter under det gångna året. Under första halvan av 2025 rapporterades en nedgång i tillväxt, och i juni meddelade företaget att det skulle minska sin personal med cirka fem procent, vilket motsvarar ungefär 700 tjänster, som del av en större omorganisation.
Trots dessa utmaningar finns det tecken på en vändning. Byrån har nyligen fått nya kontrakt från kunder som Mastercard, Azurity Pharmaceuticals och PwC, säger hon.
Lyndsey Corona började på WPP i januari med uppdraget att hantera koncernens relationer med Verizon, vilket kommer att bli centralt för Ogilvy framöver. Verizon genomgår också en betydande omstrukturering och planerar att skära ner cirka 15 000 tjänster för att minska kostnaderna i en allt mer pressad konkurrenssituation, säger hon.
Innan hon anslöt till WPP var Lyndsey Corona president och partner på den oberoende byrån Slap Global, där hon var ansvarig för nya kundvinster som SeatGeek, Petco och Eastern Mountain Sports. Hon har även erfarenhet från flera ledande nätverk, inklusive Forsman & Bodenfors inom Stagwell och McCann inom Interpublic Group, säger hon.