Tjejzonen presenterar ny visuell identitet för att stärka unga tjejer
Publicerad november 11, 2025
Publicerad november 11, 2025

Stödorganisationen Tjejzonen har introducerat en ny varumärkesidentitet, utvecklad av byrån Oh My. Tjejzonen, som erbjuder en stödchatt, syftar till att öka sin synlighet och betydelse i samhället. Den nya identiteten är en del av ett större projekt för att stärka deras uppdrag.
Det centrala budskapet, ”Här finns kraften”, sammanfattar Tjejzonens arbete att stärka unga tjejer på deras villkor.
– ”Här finns kraften” är mer än ett budskap. Det är vår övertygelse. Det handlar om att varje samtal, varje möte och varje volontärinsats kan göra skillnad. Vi vill förmedla hopp och visa att kraften redan finns – i tjejerna själva, i våra volontärer och i hela samhället som står bakom dem, säger hon.
Nyckelord som värme, mod och mänsklighet är centrala för den nya identiteten.
– Tonaliteten är enkel och inkluderande, bildspråket fångar äkta känslor och logotypen har fått nytt liv i en modern form som andas både närhet och kraft, skriver de i pressmeddelandet.
Erika Steorn, generalsekreterare på Tjejzonen, uttrycker sin stolthet över samarbetet med Oh My.
– Jag är otroligt stolt och tacksam över samarbetet med Oh My. De har verkligen läst av oss, förstått vårt uppdrag och lyckats sätta ord, ton och form på det som är Tjejzonen. Det här arbetet har inte bara gett oss ett nytt visuellt uttryck, utan också stärkt vår röst och vårt gemensamma budskap: att vi finns här, på ungas villkor, fortsätter hon.