X
Nordic region's business magazine • november 11, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Estrella inrättar chipsvalmyndighet för att hitta Sveriges nästa smak

Publicerad november 11, 2025

Inför valet 2026 lanserar Estrella en egen valmyndighet med syfte att upptäcka Sveriges nästa stora chipsmak. 2022 genomförde Estrella det första chipsvalet i landet. Nu tar man ett steg vidare genom att inrätta Chipsvalmyndigheten. Enligt ett pressmeddelande är myndighetens enda uppdrag att identifiera den nya chipsmaken.

Chipsvalmyndigheten har en egen kanslichef och huserar i Estrellas fabrik i Göteborg.
– Svenska folket tar chips på stort allvar och har starka åsikter om såväl smak som textur. Förra valet visade på ett enormt engagemang med över 90 000 smakbidrag. Så nu vill vi skapa lite mer ordning och reda i chipsdemokratin genom att starta Chipsvalmyndigheten, säger kanslichefen, hon säger.

Precis som i ett traditionsenligt val kommer Chipsvalmyndigheten att ansvara för att ta emot och registrera smaknomineringar. De kommer även att informera chipsväljare om när, var och hur röstningen äger rum samt offentliggöra det slutgiltiga resultatet av chipsvalet.

Chipsvalmyndigheten tar emot smakbidrag fram till den 7 december. Nästa år får allmänheten rösta fram en vinnare, vars smak sedan kommer att lanseras i butiker.

Mest lästa
  1. IPG:s rapport kan bli den sista i börshistorien

  2. Ny kampanj för att rädda Östersjön

  3. Uncommon expanderar med fokus på internationella projekt

Fler intressanta artiklar

Estrella inrättar chipsvalmyndighet för att hitta Sveriges nästa smak

Publicerad november 11, 2025

Inför valet 2026 lanserar Estrella en egen valmyndighet med syfte att upptäcka Sveriges nästa stora chipsmak. 2022 genomförde Estrella det första chipsvalet i landet. Nu tar man ett steg vidare…

Epoq lanserar kreativ kökskampanj utmanande Ikea

Publicerad november 11, 2025

Epoq, Elgigantens köksvarumärke, tar ett djärvt steg i en ny kampanj skapad av Nord DDB. Med en tydlig referens till Ikea framhäver Epoq att ”Vi har inga köttbullar – men…

Analyser av Juholts och Reinfeldts offentliga framträdanden

Publicerad november 11, 2025

Veckans avsnitt av Debrief bör inte missas – lyssna här. Aktievärdena för Håkan Juholts och Fredrik Reinfeldts personliga varumärken – hur kommer de att påverka deras offentliga roller framöver?Det är…

Göteborgs filmfestival avbryter samarbete med F&B efter Israelkritik

Publicerad november 10, 2025

Efter avslöjandet om att Forsman & Bodenfors ägarbolag Stagwell agerat rådgivare för att förbättra Israels rykte har flera kunder reagerat. Göteborgs filmfestival ska nu ha valt att avbryta sitt samarbete,…

Nytt kommunikationskoncept från Compricer med fokus på kostnadseffektivitet

Publicerad november 10, 2025

Compricer har nyligen introducerat sitt nya kommunikationskoncept ”Inte onödig utgift”. Istället för att anlita en traditionell reklambyrå, valde de att samarbeta med ett team av tidigare kreatörer från King. Elin…

Framtiden tillhör generalisterna

Publicerad november 10, 2025

Många kreativa yrkesverksamma inom reklamsektorn är idag arbetslösa. De senaste åren har omställningar gjort att den traditionella framgångsformeln har förändrats, skriver hon.Jag diskuterade nyligen med en rekryterare, som uttryckte: ”Du…

Zaptec utmanar fossilromantiken med ny kampanj

Publicerad november 10, 2025

I en tid där elbilsföretag fokuserar på hållbarhet och innovation, har Zaptec valt en annan väg. I sin senaste kampanj omfamnar de fossilnostalgi, bensindoft och MAGA-kepsar. Denna kampanj, som nu…

Nytt kommunikationskoncept från Compricer med frilansteam

Publicerad november 10, 2025

Compricer introducerar sitt nya kommunikationskoncept med titeln ”Inte onödig utgift”. Istället för att samarbeta med en traditionell byrå valde hon att anlita ett frilansteam bestående av tidigare kreatörer från King.…

Reinfeldt och Juholts offentliga bilder och deras framtid

Publicerad november 10, 2025

Vi bjuder in lyssnare till veckans avsnitt av Debrief. I detta avsnitt analyserar vi aktievärdet av Håkan Juholts och Fredrik Reinfeldts personliga varumärken och hur de kan komma att påverka…

Gemenskapens styrka i Göteborgs Stadsmission nya kampanj

Publicerad november 10, 2025

Göteborgs Stadsmission presenterar en ny varumärkesfilm som syftar till att framhäva betydelsen av gemenskap och medmänsklighet. Denna film ingår i organisationens långsiktiga kommunikationsplan ”Tillsammans är vi aldrig ensamma” och hyllar…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.