X
Nordic region's business magazine • november 10, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Nytt kommunikationskoncept från Compricer med fokus på kostnadseffektivitet

Publicerad november 10, 2025

Compricer har nyligen introducerat sitt nya kommunikationskoncept ”Inte onödig utgift”. Istället för att anlita en traditionell reklambyrå, valde de att samarbeta med ett team av tidigare kreatörer från King. Elin Bäckman, marknadschef på Compricer, ville utmana konventionella arbetsmetoder och inledde ett samarbete med Christoffer Dymling och Jesper Stein från No Fish Creatives.


– Att jobba direkt med seniora kreatörer har inte bara varit kostnadseffektivt. När man jobbar så tight och transparent får man dessutom snabbare beslutsvägar, färre missförstånd och ett bättre kreativt resultat, säger hon.


Tillsammans med No Fish har de utvecklat det nya konceptet ”Inte onödig utgift”, som syftar till att hantera vardagsekonomi på ett positivt sätt utan pekpinnar eller skuld. Målet är att åtskilja mellan små utgifter som förgyller livet och de som verkligen är överflödiga, som dyra försäkringar eller elavtal.


Detta koncept omdefinierar humoristiskt vad en onödig utgift innebär. För att hålla kostnaderna nere har Compricer också använt andra innovativa metoder. No Fish har använt AI-teknologi för att producera kampanjen, som kommer att lanseras över flera kanaler successivt.

Mest lästa
  1. Göteborgs filmfestival avbryter samarbete med F&B efter Israelkritik

  2. Nytt kommunikationskoncept från Compricer med fokus på kostnadseffektivitet

  3. Framtiden tillhör generalisterna

Fler intressanta artiklar

Zaptec utmanar fossilromantiken med ny kampanj

Publicerad november 10, 2025

I en tid där elbilsföretag fokuserar på hållbarhet och innovation, har Zaptec valt en annan väg. I sin senaste kampanj omfamnar de fossilnostalgi, bensindoft och MAGA-kepsar. Denna kampanj, som nu…

Nytt kommunikationskoncept från Compricer med frilansteam

Publicerad november 10, 2025

Compricer introducerar sitt nya kommunikationskoncept med titeln ”Inte onödig utgift”. Istället för att samarbeta med en traditionell byrå valde hon att anlita ett frilansteam bestående av tidigare kreatörer från King.…

Reinfeldt och Juholts offentliga bilder och deras framtid

Publicerad november 10, 2025

Vi bjuder in lyssnare till veckans avsnitt av Debrief. I detta avsnitt analyserar vi aktievärdet av Håkan Juholts och Fredrik Reinfeldts personliga varumärken och hur de kan komma att påverka…

Gemenskapens styrka i Göteborgs Stadsmission nya kampanj

Publicerad november 10, 2025

Göteborgs Stadsmission presenterar en ny varumärkesfilm som syftar till att framhäva betydelsen av gemenskap och medmänsklighet. Denna film ingår i organisationens långsiktiga kommunikationsplan ”Tillsammans är vi aldrig ensamma” och hyllar…

KFC och Stranger Things: En ny reklamkampanj i samarbete

Publicerad november 10, 2025

KFC har inlett ett spännande partnerskap med Netflixs populära serie ”Stranger Things” inför den efterlängtade avslutningen av serien den 27 november. Det rapporterar Adweek.I den aktuella reklamfilmen, framtagen av byrån…

Crux Comms får nytt uppdrag av Jolt Energy

Publicerad november 10, 2025

PR-byrån Crux Comms har tilldelats ett nytt uppdrag av laddningsföretaget Jolt Energy. Uppdraget innefattar strategisk PR-rådgivning, presskommunikation och positionering på den svenska marknaden.- Vi har valt Crux Comms för deras…
rekryteringar

Veckans förändringar: Nyrekryteringar inom branschen

Publicerad november 10, 2025

Resumé presenterar en översikt av rörelser inom reklam, PR, marknadsföring och kommunikation mellan 3 och 9 november 2025.Philip Ghatan har varit med om att skapa en av landets största byrågrupper,…

En internationell karriär inom svensk kreativitet

Publicerad november 9, 2025

Paula Maso har haft en fascinerande karriärresa som sträcker sig från Caracas, Venezuela, till Stockholm där hon nu arbetar som creative lead på Klättermusen. I en intervju med Resumé delar…

Kampanj för cirkulär design lyfter avfall till nya höjder

Publicerad november 8, 2025

Kampanjen ”Impeccable waste” belyser hur avfall kan transformeras till en symbol för cirkulär design. Den svenska reklambyrån Ape CC är ansvarig för den globala kampanjen för Coachtopia, en innovationsplattform som…

Jonas Enghage ansluter till Deep Studios i Helsingborg

Publicerad november 7, 2025

Jonas Enghage, en av grundarna till Forsman & Bodenfors, har nu valt att gå vidare till Deep Studios i Helsingborg efter mer än tre decennier på sin tidigare arbetsplats. Under…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.