Nytt kommunikationskoncept från Compricer med frilansteam
Publicerad november 10, 2025
Publicerad november 10, 2025

Compricer introducerar sitt nya kommunikationskoncept med titeln ”Inte onödig utgift”. Istället för att samarbeta med en traditionell byrå valde hon att anlita ett frilansteam bestående av tidigare kreatörer från King. I syfte att utveckla ett innovativt koncept, inledde Elin Bäckman, marknadschef på Compricer, ett samarbete med Christoffer Dymling och Jesper Stein, som nu driver No Fish Creatives.
– Att jobba direkt med seniora kreatörer har inte bara varit kostnadseffektivt. När man jobbar så tight och transparent får man dessutom snabbare beslutsvägar, färre missförstånd och ett bättre kreativt resultat, säger hon.
Tillsammans med No Fish har konceptet ”Inte onödig utgift” utvecklats. Denna nya kommunikation syftar till att adressera vardagsekonomi på ett positivt sätt, utan pekpinnar eller skuldkänslor. Målet är att differentiera mellan små utgifter som förgyller livet och de som verkligen är onödiga, såsom dyra försäkringar eller elavtal.
Idén innefattar att med humor omdefiniera vad som utgör en onödig utgift. För att ytterligare hålla kostnaderna nere har Compricer, förutom att undvika en traditionell byrå, även implementerat nya metoder. No Fish har använt AI-teknik för att producera denna kampanj, som planeras att lanseras i flera kanaler successivt.