X
Nordic region's business magazine • november 9, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

En internationell karriär inom svensk kreativitet

Publicerad november 9, 2025

Paula Maso har haft en fascinerande karriärresa som sträcker sig från Caracas, Venezuela, till Stockholm där hon nu arbetar som creative lead på Klättermusen. I en intervju med Resumé delar hon med sig av sina tankar kring svensk kreativitet, arbetskultur och hur Sverige kan attrahera internationell talang.


Den nya verkstaden för Klättermusen, belägen i Acnes tidigare butikslokal, är inspirerad av grundaren Peter Askulvs tradition av kreativa möten. Verkstaden, som kommer att fungera som en plattform för workshops, handlar om att förena communityn snarare än att sälja nyproducerade produkter.


– Lokalen kommer att funka som ett kreativt nav. För mig som kreatör är det ett drömprojekt då det kommer att vara en föränderlig plats där vi kan förverkliga många av våra idéer, säger hon.


I samband med Klättermusens 50-årsjubileum släpps också boken

Mest lästa
  1. En internationell karriär inom svensk kreativitet

  2. Kampanj för cirkulär design lyfter avfall till nya höjder

  3. Jonas Enghage ansluter till Deep Studios i Helsingborg

Fler intressanta artiklar

Bubs nya varumärkesidentitet: Lekfullhet och Modernitet

Publicerad november 7, 2025

Bubs, Orklas populära godisvarumärke, har genomgått en betydande förändring av sin identitet. Inför sin lansering i USA och öppnandet av en ny flaggskeppsbutik i Stockholm har Bubs fått en uppdatering…

Bakom scenen med Jan Emanuel och Alexander Bard

Publicerad november 7, 2025

Veckans avsnitt av Debrief är nu tillgängligt för lyssning. Aktievärdet av Håkan Juholts respektive Fredrik Reinfeldts personliga varumärken diskuteras, och frågor ställs om hur dessa kommer att påverka deras offentliga…

Reklam fälld för objektifierande innehåll

Publicerad november 7, 2025

En annons för Betakaroten premium har fått stark kritik av Reklamombudsmannen (RO) för att vara sexualiserande och nedvärderande. Den visar en kvinna i en uppknuten bikini och har rullat på…

Disneys julreklam och aktuella marknadsföringsåtgärder

Publicerad november 7, 2025

Disneys julreklam blir tillgänglig den 10 november, där företaget hävdar att den kommer att bli ”den bästa någonsin”. Klippet, som är tio sekunder långt, inleds med ett brev till jultomten…

Dialog för Liv: Falcon och Mustaschkampen Bekämpar Stigma kring Mäns Hälsa

Publicerad november 7, 2025

Obekväma diskussioner kan vara livräddande. Med denna insikt går Falcon Alkoholfri in som huvudsponsor för Prostatacancerförbundets kampanj.”Jag är övertygad om att detta kommer få fler män att öppna upp sig,…

Meta och de ekonomiska utmaningarna med bedrägerier

Publicerad november 6, 2025

Enligt uppgifter som nyhetsbyrån Reuters kommit över, uppskattar Meta att annonser relaterade till bedrägerier och olagliga varor utgjorde 10 procent av företagets totala intäkter förra året. Det innebär att plattformen…

Jung förvärvar techbyrå för att stärka AI-erbjudandet

Publicerad november 6, 2025

Jung byrån har beslutat att förvärva The Apartment efter flera års framgångsrikt samarbete. Tillsammans kommer de att fokusera på att expandera sina erbjudanden genom AI-driven innovation.– Vi kan minska våra…

Reflektioner kring reklam och inspiration i en digital värld

Publicerad november 6, 2025

Björn Eklind, medgrundare av Nerman/Eklind och veteran inom branschen, diskuterar sin inspirationskälla. Han uttrycker att byråer som nöjer sig med att skapa oönskad reklam bör tänka om.För att finna inspiration…

Den nya lyxen: Att slippa göra val

Publicerad november 6, 2025

Valfrihet har länge betraktats som en gåva, men i dagens kommersiella värld har överflödet av alternativ blivit en börda. Resumé Insikts krönikör har analyserat forskning som belyser konsumenternas tvivel. Tidigare…

The Humble Co presenterar en ny kampanj för ren munvård

Publicerad november 6, 2025

The Humble Co introducerar tandkräm utan överflödiga tillsatser genom kampanjkonceptet ”So Basic”, skapat av Glam. Med det nyskapade begreppet ”Ungredients” lanserar företaget en rikstäckande kampanj där de visar en innehållsförteckning…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.