Bubs nya varumärkesidentitet: Lekfullhet och Modernitet
Publicerad november 7, 2025
Publicerad november 7, 2025

Bubs, Orklas populära godisvarumärke, har genomgått en betydande förändring av sin identitet. Inför sin lansering i USA och öppnandet av en ny flaggskeppsbutik i Stockholm har Bubs fått en uppdatering av designbyrån Super Tuesday. Den tidigare designen ansågs vara generisk och inte längre relevant.
Yashar Niknam, creative director på Super Tuesday, förklarar:
”Vi ville göra allting godare – inte bara i smak, utan i känsla. Bubs har blivit en stor del av den svenska godiskulturen och nu fick vi chansen att ge det uttrycket och den energi det förtjänar.”
Det nya utseendet är tydligt mer färgstarkt och modernt. Varumärkesnamnet har fått en mer framträdande plats på förpackningarna. Helena Sandström, internationell marknadschef för Bubs, säger:
”Vi såg ett behov för varumärket att visa Bubs lekfulla position och stärka kopplingen till våra älskade produkter.”
Det resulterande designarbetet kännetecknas av lekfullhet och självsäkerhet, vilket är tydligt i både förpackningar och merchandise. Sandström tillägger:
”Tillsammans med Super Tuesday har vi tagit fram en identitet, förpackningsdesign och merchandise som känns underbart lekfull och kaxig, med tydliga distinkta element.”