Humor och AI: En ny approach till hudvårdsstress
Publicerad november 6, 2025
Publicerad november 6, 2025

Den AI-drivna plattformen Noli, som stöds av L”Oréal, introducerar nu en omfattande kampanj i Storbritannien. Ingo Stockholm står bakom denna lansering. Noli syftar till att hjälpa användarna att välja rätt hudvårdsprodukter med hjälp av artificiell intelligens.
Kampanjen, benämnd ”Skinxiety”, är en lek med orden skin (hud) och anxiety (ångest).
– Med ”Skinxiety” ville vi ge människor tillåtelse att skratta åt galenskapen i hudvårdskulturen – en kultur där alla känner sig vilsna. Den här kampanjen tar den gemensamma förvirringen och förvandlar den till något stärkande, roligt och helt unikt för Noli. Det är modern skönhetsterapi genom kreativitet, säger hon.
Denna kampanj kommer att synas på flera platser i Storbritannien genom utomhusreklam, stora väggmålningar, PR och med hjälp av influencers. En social aktivering kommer att genomföras i olika faser för att främja diskussioner kring ämnet.
– Vi ville fånga det absurda i detta med en skarp och humoristisk ton, och lånade uttryck från det verkliga språk vi hör och ser i sociala medier och våra gruppchattar. Vi ville att det skulle kännas relevant, relaterbart och känslomässigt på samma gång, säger hon.