X
Nordic region's business magazine • oktober 31, 2025
gmsa NEWS
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
Prenumerera
Logga in
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring

Mjällby AIF:s framgångssaga – en unik strategi för att bygga sitt varumärke

Publicerad oktober 31, 2025

AI hjärna

Mjällby AIF har nyligen nått nya höjder genom att vinna sitt första allsvenska guld och samtidigt bli ett fenomen inom digitala medier. Klubben har kombinerat humor, lokal identitet och kreativ kommunikation för att attrahera supportrar även utanför Blekinges gränser.

Merchförsäljningen har ökat fyrdubbelt, engagemanget i digitala kanaler har ökat avsevärt och intresset från sponsorer har vuxit. Hösten 2025 markerar en historisk tid för Mjällby AIF, där man med en ny och fräsch identitet har vunnit hjärtan i hela landet.

På plattformar som Tiktok och Instagram har klubben skapat virala videor med en äkta och jordnära ton. – Under de senaste tre åren har vi arbetat målmedvetet med branding och att göra det

Mest lästa
  1. Newsec inleder varumärkesstrategi med Hummingbirds

  2. Region Skåne satsar på kommunikationsbyråer och grafisk design

  3. Regeringen diskuterar Meta och annonsering inför valet

Fler intressanta artiklar

Förväntningar på marknadsföring 2026: Utmaningar och möjligheter

Publicerad december 17, 2025

Erik Modig uttrycker sina förhoppningar inför 2026 och påpekar vikten av god marknadsföring. Han inleder med en reflektion kring marknadsavdelningens förändrade roll och vikten av att inte enbart fokusera på…

Typografi och dess dolda politiska betydelser

Publicerad december 17, 2025

För att förstå typografins påverkan kan man genomföra ett enkelt experiment: skicka ett meddelande i ENDAST VERSALER. Orden förblir desamma, men reaktionen förändras, skriver hon säger.USA:s utrikesdepartement har beslutat att…

Kriminalvårdens rebranding: En kostsam missbedömning

Publicerad december 17, 2025

Amilia Stapelfeldt reflekterar över påverkan av influencers som inte uppmanar till överkonsumtion och hennes förväntningar på förändringar i den politiska kommunikationen genom en ny EU-lag. I en intervju med Resumé…

Sveriges Radio söker ny reklambyrå för stort projekt

Publicerad december 17, 2025

Sveriges Radio letar efter en ny reklambyråpartner för ett uppdrag med ett värde av 12 miljoner kronor. Denna uppgift omfattar daglig originalproduktion samt stöd vid större marknadsinitiativ, med fokus på…

Spoon och Gabardin förenar sina krafter

Publicerad december 17, 2025

Byråkollektivet People People People (PPP) har beslutat att integrera produktionsbolaget Gabardin med Spoon. Denna sammanslagning syftar till att utvidga Spoons kreativa kapacitet. – Tillsammans tar vi ett viktigt steg för…

Kräv påtagliga förändringar i reklamreglerna

Publicerad december 17, 2025

Konsumentorganisationer efterlyser strängare lagar för att motverka dold reklam, där sociala mediejättar drar in stora summor på marknadsföring riktad mot barn. I måndagens nyheter framgår även att polisen föreslår ett…

Nord expanderar med nyrekryteringar i Göteborg

Publicerad december 17, 2025

Nords verksamhet i Göteborg intensifieras genom rekrytering av talanger från Volvo. Byrån har redan anställt Cilla Pegelow som byråchef och nu förstärker de teamet med Gustav Johansson som ny creative…

Erik Niva: En mästare i att engagera den unga publiken

Publicerad december 16, 2025

Erik Niva, en journalist med en unik förmåga att attrahera den yngre generationen, visar hur man kan förmedla djupa ämnen utan att förlora lyssnarnas intresse. Hans videoklipp, som ofta sprids…

Garbergs behåller uppdraget för Lidl efter intensiva förhandlingar

Publicerad december 16, 2025

Garbergs har återfått sitt uppdrag som huvudbyrå för Lidl, efter en konkurrensutsatt pitch där bland andra Åkestam Holst och Kid Collective var nära att vinna, enligt källor till Resumé. Samarbetet…

Allente introducerar nytt reklamkoncept för underhållning

Publicerad december 16, 2025

Allente har nyligen lanserat ett nytt reklamkoncept med titeln ”En värld av underhållning”, vilket syftar till att förtydliga tv-leverantörens profil. Med det tidigare konceptet ”Kungen av underhållning” har företaget redan…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Klarna
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Meta
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
  • Marknadsföring
  • Kommunikation
  • Medianyheter

Mediainsikt

  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt

Mediainsikt

Torshamnsgatan 27

164 40 Kista

Org nr 559526-7575

mail Created with Sketch Beta.