X
Nordic region's business magazine • oktober 28, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Stellar expanderar med nya förvärv och förstärkt kompetens

Publicerad oktober 28, 2025

Stellar fortsätter att berika sitt erbjudande genom att inkludera nischad expertis. Med nya delägare som stärker områden som design, produktion, CRM och influencer marketing, syftar gruppen till att bli en central aktör för chief commercial officers.


Stellar grundades förra året av sex specialiserade byråer, med fokus på datadriven kreativitet. Målet är att tillhandahålla en enda leverantör för kunder som vill effektivisera sina insatser.


Gruppen identifierar tusentals små, specialiserade bolag som kämpar med tillväxt trots stor talang. Stellar erbjuder en plattform som fungerar mer som ett konsultbolag med en integrerad ansats.


Flera bolag inbjöds att bli delägare, varav tre valdes ut i processen. Med dessa förvärv ökar Stellar till 45 medarbetare. Nyligen genomfördes även ett vd-byte där Magnus Widgren tog över ansvaret från Michal Kalinowski.


Panc Media, inriktad på engagemang och produktion, blir en ny medlem. Vd:n Daniel Hallén påtalar att Stellar ger möjlighet att växa i en större kontext.


– Det handlade dels om att bli något större, men det som räknas i slutänden är personkemin och där träffade vi helt rätt, säger han.


Stellars head of operations, Lisa Eklöf, framhåller att kulturell passform är avgörande, och att Panc Medias expertis inom produktion och influencer marketing kommer att förbättra erbjudandet.


Designbyrån Create Remain, grundad 2012, har också inlett ett närmare samarbete med Stellar. De kommer att fylla ett gap inom designkompetens, vilket har blivit tydligt under året.


– Create Remain står för ett synsätt där design ska ge resultat – inte bara vara vacker att se på, säger Magnus Widgren.


Vd:n för Create Remain, Per Rosendahl, förväntas få en mer framträdande roll, med fokus på designens påverkan på affärsresultat.


– Design ska inte bara göra något snyggare, utan leda till förbättrade nyckeltal, säger han.


Stellar strävar efter att ge kunderna insyn i KPI:er och presentera resultat tydligt. Magnus Widgren nämner att det handlar om att bygga ett ekosystem som levererar resultat.


Customer Clinic, med vd Peter Falk, arbetar med kundlojalitet och CRM, och de har korsat vägar med Stellar under flera år.


– Vi har ännu inte hittat den perfekta modellen för att kombinera digitalt och PR, men det är en tydlig ambition framåt, säger Michal Kalinowski.


Stellar stärker sin produktionskapacitet och planerar att växa ytterligare med specialiserade tillskott. Gruppen ser fram emot att träffa nya bolag i

Mest lästa
  1. Omnicoms beslut kan påverka byrålandskapet i Sverige

  2. Svenskar och deras digitala arv: En klyfta mellan oro och handling

  3. Kritik mot nya prisregler: Ulf Mazur efterlyser förändring

Fler intressanta artiklar

Kvant-AI: Hur företag kan förbereda sig för framtiden

Publicerad oktober 30, 2025

Enligt en ny rapport från SAS och Coleman Parkes anser 93 procent av marknadschefer att de ser en positiv avkastning på sina investeringar i AI. Utvecklingen inom AI går snabbt,…

Emily Dahl diskuterar sin nya serie om mode och konsumentmedvetenhet

Publicerad oktober 30, 2025

Modeexperten Emily Dahl, känd som ”Modemassakern”, gästade nyligen Debrief och presenterade sin kommande SVT-serie ”Modeinferno” som har premiär på torsdag.I programmet diskuterar hon hur konsumentjournalistik har minskat och vikten av…

Stockholms filmfestival lanserar ny kampanj med oväntade inslag

Publicerad oktober 30, 2025

Stockholms filmfestival har nu presenterat sin marknadsföringskampanj för den kommande festivalen, som inleds den 5 november. Årets upplaga, den 36:e i ordningen, har fått sin kampanj utformad av byrån Rocket…

Sammeli: Talanghantering i svenska företag behöver moderniseras

Publicerad oktober 30, 2025

Att identifiera, utveckla och behålla talanger är avgörande för organisationers framgång. Enligt entreprenören Carl Fredrik Sammeli har många företag svårt att frigöra medarbetarnas fulla potential.I en intervju i Kommunikationspodden berättar…

Amazon stödjer damhockey med donationer till unga spelare

Publicerad oktober 30, 2025

SDHL:s huvudpartner, Amazon Sverige, strävar efter att främja ishockey för unga flickor. I ett nytt initiativ donerar företaget utrustning till tre ungdomslag för att stödja deras spelande.Genom en opinionsundersökning, utförd…

Omnicoms framtidsplaner påverkar DDB och marknadsföringstrender

Publicerad oktober 30, 2025

Det rapporteras att DDB-nätverket kan komma att ersättas av McCann. Nyheten framkom i samband med att Omnicoms förvärv av Interpublic Group (IPG) förväntas slutföras i slutet av november. Köpeskillingen, som…

Framtidens marknadsföring: Människans roll i en AI-dominerad värld

Publicerad oktober 30, 2025

AI revolutionerar marknadsföringen, men för Arash Gilan, vd på Viva Media, är det människorna som är mest fascinerande. I sin krönika förklarar han vad framtidens marknadsförare och byråledare måste förstå…

Bryan Adams tolkar Avicii i ny Scania-kampanj

Publicerad oktober 29, 2025

Scanias senaste kampanjfilm från Åkestam Holst presenterar en unik berättelse om två bröder som försöker navigera genom en öken utan att åka med något annat än en Scania-lastbil.Filmen utspelar sig…

Svensk ekonomi visar oväntad styrka: Vad väntar härnäst?

Publicerad oktober 29, 2025

Svensk ekonomi har överraskat med en tillväxt som är betydligt starkare än prognoserna. Enligt Statistiska centralbyrån (SCB) växte ekonomin med 2,4 procent under tredje kvartalet i jämförelse med samma period…

Sveriges Lärare firar viktig seger för gravida på arbetsmarknaden

Publicerad oktober 29, 2025

Efter en betydelsefull dom i Arbetsdomstolen har Sveriges Lärare initierat en kampanj för att belysa en av de mest avgörande rättigheterna för gravida anställda i landet. Annonserna, producerade av byrån…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.