X
Nordic region's business magazine • oktober 27, 2025
gmsa NEWS
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
Prenumerera
Logga in
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring

Veckans karriärförändringar inom kommunikation och marknadsföring

Publicerad oktober 27, 2025

rekryteringar

Resumé ger en översikt av förändringarna inom kommunikation, marknadsföring, PR och reklam mellan 20 och 26 oktober.


Jenny Kaiser lämnade sin vd-post på Åkestam Holst i våras. Nu tar hon sig an ett nytt vd-jobb där hennes uppgift blir att stärka Fotografiska i Stockholm. Hon har tidigare haft roller på Forsman & Bodenfors, DDB Stockholm, Visit Sweden och Canal Plus, samt varit programansvarig på Berghs, säger hon.


Klaudia Klang har under de senaste åren arbetat som varumärkes- och marknadschef på Aarke. Tidigare var hon kreativ chef på H&M:s globala marknadsavdelning. Nu går hon vidare och blir en del av teamet på Mantle, ett skönhetsvarumärke känt för sin användning av CBD-olja i hudvård, berättar hon.


Mikael Rubinsson har varit vd på reklambyrån Blomquist sedan 1999. Efter 26 år bestämmer han sig för att överlämna ansvaret till Anette Fredriksson, som senast var vd på Public Clean. Hon har en bakgrund inom varumärke, marknadsföring och kommunikation, säger han.


WPP Media Sverige genomgår en omorganisation där byråerna avvecklas som egna bolag. Morten Flamand, vd för Essencemediacom, lämnar sin post. Han kom till Group M 2019 efter att ha varit nordisk försäljningsdirektör på Tui, berättar hon.


Roaring har anställt Fatemeh Mahmoudi Molin som ny head of growth. Hon kommer från Mentimeter och har tidigare haft roller på Google, Volvo Cars och HBO Nordic. Hennes uppdrag är att bygga ett growth-team med fokus på hållbar och lönsam expansion, förklarar han.


Akavia, ett fack- och professionsförbund, har rekryterat Pelle Ahlin Olofsson som ny sakkunnig för arbetsmarknadsfrågor. Han har tidigare varit affärsområdeschef för samhälle & arbetsliv på Demoskop, säger hon.


Kommunikationsbyrån 8190 i Örebro har anställt Rebecca Lindh som projektledare. Hon kommer senast från rollen som Head of Marketing and Communications på AniCura, berättar han.

Mest lästa
  1. Framtiden för berättande i en digital värld

  2. Kritik mot Meta: Schibsted och Bonnier kräver uteslutning från IAB

  3. Revolve stärker sin ställning i Stockholm genom partnerskap

Fler intressanta artiklar

Vinnarna av Sveriges Superkommunikatörer 2025 avslöjas snart

Publicerad december 12, 2025

Inom kort kommer de som utmärkt sig inom kommunikation att hyllas i Resumés tävling. Här presenteras de personer som har fått i uppdrag att bedöma de mest framstående kommunikationsinsatserna under…

Lärdomar från 2025: Popkulturens Inflytande på Varumärken

Publicerad december 12, 2025

Varumärken kan dra viktiga insikter från några av de mest framträdande popkulturella händelserna under 2025. I år har allt från oväntade samarbeten till kändisförlovningar och nya kulturella strömningar fångat allmänhetens…

SKF lanserar innovativ plattform under Nobelveckan

Publicerad december 12, 2025

SKF förbereder en unik utomhusaktivitet på Hötorgsskraporna under Nobelveckan för att nå fram till ledande experter inom vetenskap och innovation. Initiativet, kallat The Patent Bay, är en plattform där företag…
AI hjärna

Ökad AI-användning bland stora företag: En ny trend i Sverige

Publicerad december 12, 2025

Svenska företag anammar allt fler AI-lösningar, med störst användning bland de större företagen. En rapport från SCB visar att 71,9 procent av stora företag använder AI, vilket är betydligt högre…

Enskede IK:s nya klubbmärke väcker starka reaktioner

Publicerad december 12, 2025

Fotbollsklubben Enskede IK har lanserat en ny visuell identitet, skapad av Bedow Design. Denna förändring har dock mött motstånd, och på sociala medier flödar negativa kommentarer.”Jag känner mig väldigt trygg…

Återkomsten av överklasspolisen hos Burger King

Publicerad december 12, 2025

När Burger King introducerar sin senaste premiumburgare, vänder man sig åter till Freudian Slips karaktär ”Överklasspolisen”.Denna karaktär, som spelas av olika skådespelare, dök först upp i sketchen ”Radikala östermalmare” år…

Ungdomstrender 2026: Mysiga platser och gemenskap

Publicerad december 12, 2025

Veckans avsnitt av Debrief bjuder på en intressant diskussion. I detta program får vi höra från en expert inom livsstil och konsumtion.Johanna Göransson, livsstils- och konsumtionsexpert på Ungdomsbarometern, utforskar deras…

AIK:s nya årskort med svart pass lanseras

Publicerad december 11, 2025

AIK Fotboll lanserar ett innovativt svart pass som det nya årskortsbeviset, i samband med kampanjen ”Vi är Allmänna Idrottsklubben”. Denna kampanj baseras på berättelser från tusentals supportrar som delat sina…

Tanrevels strategiska PR-partnerskap i Norden

Publicerad december 11, 2025

Redgert Comms har utsetts till PR-partner för skönhetsvarumärket Tanrevel, som nu expanderar på de nordiska marknaderna. Byrån kommer att ansvara för att leda PR-arbetet, skapa strategiska samarbeten och utveckla kreativa…

AI:s påverkan på löner och kompetenskrav på arbetsmarknaden

Publicerad december 11, 2025

Arbetsmarknaden genomgår förändringar som gör att arbetsgivare söker individer med AI-kompetenser, vilket medför nya utmaningar, säger en rapport från AI Sweden.Enligt rapporten kan en väl genomförd omställning bidra positivt till…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Klarna
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Meta
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
  • Marknadsföring
  • Kommunikation
  • Medianyheter

Mediainsikt

  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt

Mediainsikt

Torshamnsgatan 27

164 40 Kista

Org nr 559526-7575

mail Created with Sketch Beta.